Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2014, 20:01   #327
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je weet maar la te goed dat je afleidingsmaneuvers gebruikt, peterke.

Jij beweerde dat de ARCO-deal door twee drie partijen werd gesloten. Het waren er meer.

Jij beweerde dat de man met de bolle paffe wangen zijn keutel heeft ingetrokken.

Nochtans moet de volgende regering nog gevormd worden, weten niemand welke partijen daar deel van zullen uitmaken, én is het weinig waarschijnlijk dat de N-VA daar bij zal zijn.

Daarbovenop heeft de EC intussen uitspraak gedaan, is de deal (die gesloten werd zonder de N-VA) ongedaan gemaakt, én is eender welke toekomstige deal met staatssteun uitgesloten. Ik zie niet goed in waarom de N-VA in die omstandigheden haar keutel zou intrekken.
Je gelooft maar wat je wil. Ik heb nooit één indicatie gelezen dat groen iets te maken heeft met deze deal. En dat zeg ik niet om hen te verdedigen, voor die chiro leiders heb ik niet de minste waardering.
Dit lijkt me een deal tussen cd&v (arco-acw) en PS (Ethias) met als minder duidelijke troostprijs hetgeen de liberalen binnen haalden.

Als ik mag gokken : niet lastig doen bij het aanhouden van Luc Coene bij de nationale bank, en Jean-Paul Servais bij het FSMA.

Maar geen enkele partij zal dat ooit toegeven.

Besef je eigenlijk wel dat deze deal ondertussen jaren oud is ? Dat de troostprijs voor acw niet 'rond' is, is te wijten aan de slechte onderhandelaars van cd&v. Die van PS waren veel slimmer, die lieten direct hun favoriete Ethias nationaliseren.
Maar louter op basis van de reacties van sp.a en o-vld, van MR, PS en CDH lijkt het er sterk op dat de deal rond arco nog altijd recht staat.

En inderdaad, het zal wat moeilijker worden nu geens een probleem heeft met de EC;
Wat de kruisridder van de Arco coöperanten, de man die droomt van ACW kapot te maken daar allemaal over zegt is nu eigenlijk niet belangrijk gezien (op dit moment...) n-va niet meer in de federale running zit en hij trouwens toch zijn mond 'vrijwillig' wil houden.
Zeg maar gewoon dat die een gag order heeft gekregen van zijn bestuur;


Ik denk dat geens wel iets zal vinden om de beslissing van de EC te omzeilen.
Indien niet, dan zit de cd&v met een echt existentieel probleem.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 juli 2014 om 20:07.
Pandareus is nu online