Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2017, 12:14   #261
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik heb je enkele posts geleden al uitgelegd wat cynisme is, mbt tot het negeren/verbloemen van de autochtone slachtoffers, die dagelijks vallen door toedoen van criminele en extremistische elementen bij de allochtone bevolkingsgroepen.

Kijk dus zelf maar eerst ’s in je eigen spiegel, voor je een ander cynisme verwijt.
Wat ik cynisch vind aan uw houding is dat je goedpraat dat je anderen niet moeten helpen.

Een soort van "eigen volk only solidariteit".

Je mag mijn houding tav migratie cynisch vinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Mooi, maar maak jezelf niks wijs, dat is geen mededogen.
Wat je met die 20 of 50 euro per maand afkoopt, is ’n vorm van gemoedsrust tov je blanke schuldgevoel over alle shit in de wereld, dat je succesvol is aangepraat.
Zoiets als doneren aan Greenpeace, nadat je net een verse portie tonijn of ganzeleverpastei achter de kiezen hebt geslagen.
Vals sentiment en op het hypocriete af.

Leg anders nog ’n mals stukje halal geslacht lamsvlees op de bbq, kan je je gelijk wijsmaken dat je geen ‘racist’ bent.
Wat is dat toch met dat "blank schuldgevoel" argument. Ik heb dat nu al zo vaak gehoord. Dus je denkt dat ik solidair ben uit een soort van schuldgevoel? Ik voel dat zo helemaal niet aan. Maar ik ben er zeker van dat jij mijn diepere drijfveren beter kan inschatten dan ikzelf zeker.

Wat dacht je van, gewoon, mededogen, mensen in nood helpen, empathie? Allé, ge moet er niet meer achter zoeken he.

Omgekeerd, ik denk dat ge heel hard uw best doet om die gevoelens bij uzelf te onderdrukken. (of misschien ook niet)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als iedereen dat zou doen, dan staat overmorgen half Afrika en driekwart van het M-O op de Europese stoepen.
Aangezien VV en jij alvast geen bovengrens zien in het aantal vreemdelingen die Vlaanderen/Europa ‘moet’ opvangen en dus ook geen bovengrens zien in de problemen die dat allemaal genereert, is dissociatieve ontkenning eigenlijk passender voor dat soort wegkijkgedrag, dan het gebruik van de aanduiding ‘mededogen’.
Die vlag dekt de lading alvast niet.
Waar pleit ik voor een opendeur-politiek? Ken je mijn standpunt eigenlijk wel over migratie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Spijtig, want er zijn nog wel wat issues en vraagstellingen over, waar je dan ook niet op ingaat.

Da’s een iets te gemakkelijk stopwoord, om zelf niet te hoeven ingaan over de aangehaalde negatieve gevolgen van het immigratie- en vluchtelingenbeleid in Europa.
Bon, ge hebt gelijk, en ik laat me weer verleiden tot een reactie die waarschijnlijk nutteloos is. Allé, zeg nu zelf, vind je dat we hier een zinvolle discussie hebben? Steek je iets op van mijn posts? Kom je tot nieuwe inzichten? Ik heb alleszins niet die indruk en je hebt mij ook nog niet overtuigd met jouw reacties (hoewel ik wel wat heb bijgelezen over cultural marxism).

Dus, heeft het dan zin te discussieren?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden