Los bericht bekijken
Oud 8 maart 2017, 16:52   #274
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Kortzichtig en wishful thinking. Vele Afrikanen dromen ervan om naar Europa te komen. Zo proberen ze een Europese vrouw aan de haak te slaan, daarmee te trouwen en zo aan verblijfspapieren te geraken. En dat gaat alleen nog maar erger worden in de toekomst met een bevolking die naar 4.4 miljard groeit terwijl Europa 500 miljoen inwoners telt. We gaat hier dus bedolven worden indien men geen passende maatregelen neemt.



Er is een reden waarom er een scheiding is tussen kerk en staat. Of gaan we de Sharia hier terug invoeren?
Kent ge dat?, een vals dilemma?: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vals_dilemma

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Politiek correctheid is geen scheldwoord, maar het beschrijft een laffe houding waarbij men de waarheid niet onder ogen zien omwille van een persoonlijk, dogmatisch geloof waarbij alles in het werk gesteld wordt ( waaronder ook liegen en bedriegen ) opdat dit geloof niet zou worden ondermijnd.
Een mooi voorbeeld is de terechte uitlatingen van Crevits en de reacties daarop uit linkse, politiek correcte hoek waarbij meteen verontwaardigd termen als stigmatiserend en culpabiliserend erbij worden gesleurd. De waarheid mag niet gezegd of geweten zijn.
Het is geen scheldwoord... MAAR... (en dan volgen een hele hoop woorden met een pejoratieve bijklank...)

goeike

Bon, inhoudeleijk dan, kunt ge dat "persoonlijk, dogmatisch geloof" wat beschrijven, want het blijft wat abstract zo.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Vooral dat laatste. Hou mensen uit een bepaalde regio in de buurt van die regio zodat ze naar de oorlog kunnen terugkeren. Cultureel en gedragsmatig levert dit ook minder mogelijke conflicten op. Nu organiseert men hele volksverhuizingen waarbij mensen uiteindelijk nooit mee terugkeren en het thuisland zo ook gedestabiliseerd wordt.
ik mag hopen dat je "na de oorlog" en niet "naar de oorlog" bedoelt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Selectieve en beperkte migratie van onder meer hoog opgeleiden die kunnen bijdragen aan onze maatschappij moet wel mogelijk zijn. Dat kan een positief verhaal zijn. Het huidige is dat niet.

Ik denk dat u in uw naïviteit ook niet goed beseft of weet dat veel van die oorlogsvluchtelingen zwaar getraumatiseerd zijn en tikkende tijdbommen zijn wanneer in onze maatschappij worden losgelaten. Ze kunnen bijzonder agressief reageren met buitensporig geweld waarvan ze ook getuige zijn geweest in hun thuisland.
Helemaal waar, die zijn getraumatiseerd.
Uw reactie: buiten houden want gevaarlijk!
Mijn reactie: helpen!
(uw vermoedelijke tegenreactie: maar we kunnen die niet helpen, we kunnen dat niet dragen)
(mijn anticipatieve tegentegenreactie: niemand vraagt ons �*edereen te helpen)
(etc. etc.)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wat is dat toch met mensen met hun asielzoekers fetisj waarbij ze perse asielzoekers naar onze contreien willen halen?
Ah zo jammer, ge kunt het toch niet laten om nog effe extra te overdrijven. (ik vond de rest nog redelijk eigenlijk).

Allé, ernstig nu, zoek eens in mijn discours waar ik pleit voor asielzoekers
naar hier te halen. Waar haalt ge het toch man.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden