Los bericht bekijken
Oud 17 november 2017, 02:51   #67
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet naïef.
Ik zie zelfs de mogelijke gevaren die schuilen in AI.
...maar ik had het niet zozeer over gevaren
Ik had het over het feit dat de mens toch nog steeds de behoefte heeft om zich onvervangbaar te voelen... en dat is hij niet

Citaat:
En ik weet dat er nog veel ontwikkeling mogelijk is.
Daar worden hier binnen de huislijke kring gesprekken en discussie over gevoerd.
Hier worden er nog gesprekken gevoerd over wat er in 1980 was en wat er nu is en hoe de toekomst er kan gaan uitzien.
Maar zoals alles heeft ook AI zijn beperkingen en grenzen, zijn voordelen en nadelen en zijn er gevaren aan verbonden.
awel ...ik zie die beperkingen niet
Natuurlijk zie ik ze wel in de zever die nu aan de man wordt gebracht en in de beperking die we er misschien zelf gaan inbouwen

Citaat:
En ja, men kan programma's schrijven die zorgen dat machines energiezuinig zijn.
En nu komen we dus tot de belangrijke gegevens, AI is een samenstelling van geschreven programma's.
Robots zijn samenstellingen van technische hoogstandjes en geschreven computerprogramma's.
Een robot bestaat uit stijven en bewegende onderdelen, uit lagers en bolscharnieren, uit printplaatjes en kabeltjes.
...daar zit uw naïviteit dus
Ai is veel meer dan dat... het betekent dat er geen programma's meer geschreven zouden moeten worden dat het systeem dat zelf doet en leert vanuit zijn ervaringen en zich verbetert

[quote]
En dit alles heeft een energiebron nodig om te kunnen werken.
[.quote]
uiteraard... ik onken dit toch niet
alleen is een machine, zelfs het domste, ( nu al ) 1000x efficiënter

Citaat:
En nu kan je zeggen, dat die computers hun eigen energiebron wel zullen bouwen, maar zoals alles heeft de natuur een grens aan de mogelijkheid om energie op te wekken.
... op dat vlak zit ge met net hetzelfde probleem als bij mensen

Citaat:
Maar het gevaar zit niet in het aantal robots, want slechts 1 computer is voldoende om de mensheid te vernietigen.
dat is een mogelijk doomscenario...maar dan ga je ze al verdomd menselijke trekjes toekennen als elke andere logische reden om zoiets te doen zou ontbreken
...nu ja dat hebben we zelf een beetje in de hand

Ik zie het eerder richting symbiose en integreren.
Misschien gaan we eerder richting cyborg ( we wenden nu ook reeds elke technische mogelijkheid aan om onze fysieke euvels te overwinnen ) en maken we misschien wel deel uit van een groot frame
praha is offline   Met citaat antwoorden