Los bericht bekijken
Oud 11 december 2012, 21:20   #27
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik neem aan dat jullie allebei kettingroker zijn, nooit zonnecrème gebruiken, en 's avonds de ballen even een kwartiertje laten garen in de microgolfoven?
Klein Licht, je naamgeving mag ik wel. Het getuigt van relativeringsvermogen.

Ter zake: Het gaat om probabiliteit.

Als je verder wil leven, moet je niet vlak voor een aanstormende trein oversteken. De kans dat het fataal afloopt is te groot.

De kans echter dat er allerlei vreselijke dingen gebeuren door de opwarming is weliswaar aanwezig, maar ik heb nog nooit een betrouwbare kansberekening erover gezien. Ik meen zelfs dat er een grotere kans is dat opwarming in eerste instantie meer positieve dan negatieve effecten heeft (http://forum.politics.be/showthread.php?t=180018).

Natuurlijk zit er een limiet aan de positieve effecten van opwarming. Het moet niet gaan koken hier. Maar laat het eerst wat opwarmen, totdat de negatieve effecten duidelijk zichtbaar worden. Sinds de industriële revolutie is het al 0,75 �* 0,8 graad - afhankelijk van de schattingen - warmer geworden. Dan zou je sinds die tijd toch al een aantal (aankondigingen van) rampzalige ontwikkelingen moeten zien.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden