Los bericht bekijken
Oud 6 september 2019, 08:10   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik heb me laten vertellen dat we een eeuw geleden met 500 miljoen waren.
Binnen 100 jaar zijn we quasi maal 20 gegaan.

Verder las ik dat 50% van de wereldpopulatie het met een inkomen van 2 euro per dag of nog minder moet stellen. Ook dat de rijkste 10 mensen (het cijfer fluctueert) op aarde evenveel bezitten als de armste 50%.

Tot welk aantal kan de wereldpopulatie groeien voor we echt een probleem hebben? Denk bvb aan Afrika waar mensen geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. Komt er een punt dat water, voedsel etc gewoon niet toereikend zijn voor de wereldpopulatie?

Ik probeer in te schatten welk percentage van de wereldpopulatie kan zeggen vandaag de dag een menswaardig leven te leiden. Zoals wij in West Europa een dak boven ons hoofd hebben, nooit honger hebben, een ziekteverzekering hebben etc. 10%?

Volgens mij gaat het aantal mensen die geen menswaardig bestaan leiden enkel toenemen
Die waanzinnige demografische evolutie is op zich nog veel erger dan de klimaatopwarming. Het is de directe oorzaak van het grote ontbossingsdrama op onze planeet. Ieder rationeel denkend mens komt tot de conclusie dat in grote delen van de wereld de nataliteit dringend moet teruggedrongen worden. Jammer genoeg zijn veel geesten volstrekt beneveld door religieuze motieven en door het in stand houden van de onderdrukking van de vrouw.

Laatst gewijzigd door quercus : 6 september 2019 om 08:11.
quercus is offline   Met citaat antwoorden