Los bericht bekijken
Oud 3 april 2019, 20:42   #485
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Hoe jij de dood van honderdduizenden Serviërs op de rekening van de Bosnische moslims deponeert, is mij een raadsel. Daarvoor moet je eerder bij de Kroatische Ustasa zijn. Die lieverdjes wilden een derde van de Serviërs uitroeien, een ander derde deel deporteren en nog een derde assimileren door bekering tot het rooms-katholicisme.
In een oorlog die – zoals steeds – door imperiale krachten wordt geïnstigeerd, zijn er andere belangen in het spel dan degenen die plaatselijk vanalles tegen elkaar uitvreten.
Laten we zeggen dat de veldtroepen de pionnen zijn op het strategische schaakbord.
Citaat:
Er waren wel meer niet-Duitse SS-divisies. Dat er ook divisies bestonden uit moslims is een bijzonder zwak argument om vandaag de dag tegen moslims of de islam te gebruiken. Dan kan je evengoed het Vlaamse nationalisme de miljoenen en miljoenen Russische doden toedichten.
Het doet er niet echt toe hoeveel bepaalde groepen anderen hebben afgemaakt.
Het punt dat ik wilde aanduiden, is het feit dat de Vlaamse (en Waalse) collabo’s daarvoor gestraft zijn en tot vandaag door de poco’s als te mijden zwartzakken worden gekenmerkt.
Voor de collaborerende moslims van die tijd heb ik nog nergens die collectieve afkeer mogen ontdekken, laat staan iets lezen in de publicaties over die periode.

Zelfs oppercollabo Al-Hoesseini, de organisator van de Handschare, heeft nooit een rechtbank noch een gevangenis van binnen gezien voor z’n aandeel in de Joegoslavische oorlogsmisdaden.
Dat mocht eens vermeld worden, vond ik.
Citaat:
Dit. Het is de eerste keer dat ik jou een poging tot nuance zie ondernemen.
Hoe dan ook, de redenen waarmee de frontsoldaten ten strijde worden gelokt zijn nooit dezelfde als waarmee de machthebbers (wie dat ook mogen zijn) de oorlogen op gang trekken. Het is zeer fout om hele bevolkingsgroepen, minderheden of volkeren te framen.
Idd, de meerderheid van de bevolking wenst geen oorlog en ik vermoed zelfs de meerderheid van militairen ook niet.
Zoals je schrijft zijn het steeds de geostrategische krachten boven onze kop, die beslissen over leven en dood, zoals in detail uitgespeld in onderstaand artikel.
Lange brok, maar de rabbithole leidt dan ook krék naar dezelfde belanghebbende groepen, die belang hadden in Wo-1&2 en iets recenter het M-O in brand hebben gestoken:

De oorlog tegen Europa begon in Servië

http://www.4pt.su/nl/content/de-oorl...on-servi%C3%AB

De Europese vazallen van de VS hebben in deze oorlog eveneens het bloed van tienduizenden slachtoffers aan hun handen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden