Los bericht bekijken
Oud 8 april 2019, 18:44   #31
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ja ik. Ik kan niet bij mijn geld bij de bank komen. Surinaamse banken hebben geen cash USD meer. Dus tot die tijd helaas tijd te over. Vandaar dat ik recent veel op dit forum te vinden ben. Ik kan geen spulletjes kopen, mensen betalen, nada.

To the point:

Het sterkste argument vond ik nog dat Yang de bureaucratie wil terugbrengen. Dat is ook wat sommige productieve grootkapitalisten voorstellen in mijn land. Ontsla alle ambtenaren, uitgezonderd politie, verplegers, onderwijzers, vuilnisophalers en de noodzakelijke bestuurders. Geef de rest maandelijks een free dividend state dividend.

Das betere koek dan een land vol lamlukken een loserjob staatswege te geven en mensen zoals ik dwars te liggen, omdat ze niet bij hun geld kunnen.

Nu valt Suriname nog mee. In Amerika zijn in 2008 de banken door een negerpresident gered, de parasiterende bankiers konden geld op hun rekening bijschrijven - gewoon omdat ze hun werk deden; bijvoorbeeld 5 miljoen huiseigenaren hun huizen uit te zetten, zoiets heet werken cq arbeid.



Maar zonder gekheid, ik betaal meer belasting dan het grootste bedrijf te wereld; Amazon. Dit schijnt blijkbaar als zoete koek geslikt te worden. Maar een basisinkomen is dan weer iets voor een andere planeet, tenminste voor mensen die geen belastingontduiken en van mening zijn toegedaan dat banken normen en waarden behoren te hebben. Ipv mensen hun geld te onthouden of erger na gesubsidieerd te zijn - mensen hun eigen woningen uit te trappen.

Maargoed dat zijn mijn kopzorgen.

Yang geeft aan welke richting een maatschappij op kan gaan als 50% van de mensen door AI en robotisering hun baan binnen 10 jaar kwijtraken. En hoe om te gaan met een klein clubje bedrijven en media die alles in hun greep houden.
Yang maakt blijkbaar zijn bread and butter van doemdenken. In België en in de meeste Europese landen, zelfs de VS is de tewerkstelling nog nooit zo hoog geweest. Niettegenstaande ganse industriële sectoren verdwenen zijn.

Een politieker die zulke onzin uitstrooit, zoals hij nu bezig, is komt niet geloofwaardig over. De wereld evolueert, tussen dit en tien jaar gaan er massa beroepen zijn die nu nog niet bestaan. Net zoals beroepen die in de jaren negentig niet bestonden en die nu compleet evident zijn.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 8 april 2019 om 18:45.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden