Discussie: Wokeness
Los bericht bekijken
Oud 2 maart 2021, 18:02   #417
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik heb het filmpje van Joey gezien (merci voor de link). Dit meisje moet nog leren dat een statement flink aan kracht wint indien het op een beheerste manier wordt gemaakt. In haar filmpje spat de hysterie van het scherm. Hilarisch wordt het wanneer ze zegt dat wie een foute grap over Chinezen maakt niet meer welkom is bij de afhaal Chinees. Doodernstig geeft het wicht een minutenlange uiteenzetting over wat slechte en wat goede humor is. Dat staaft ze met een fragment waarin de gebrachte humor mbt de Chinese taal wel op haar goedkeuring kan rekenen, maar jammer genoeg niet grappig is (OK 'flietjes' is ook geen hoogstaande humor). In haar uiteenzetting over humor vergeet ze dan ook nog een heel belangrijk aspect, namelijk de 'intentie' waarmee je een grap maakt. Ik ben er 100% van overtuigd dat de intentie waarmee de scenarioschrijvers deze grap hebben gemaakt niet de gal verdient die Joey uitspuwt. Over humor kun je blijven discussiëren, maar sommige mensen zouden gediend zijn met een beetje meer relativeringsvermogen.
Ze heeft wel één grappig voorbeeld getoond, maar dan wel zonder geluid en erg fragmentarisch. Het typetje Uncle Roger van Nigel Ng. Een Maleisische komiek die in het VK woont van Chinese etnische afkomst.

Dat valt me inderdaad ook op. Die woke-ideologie is ook vaak gevoed op geforceerde en geïnduceerde woede. Het scheppen van een vijandbeeld en het opboksen van verongelijking zie je vaak terug bij ideologieën.

Laatst gewijzigd door Weyland : 2 maart 2021 om 18:14.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden