Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2012, 00:48   #441
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Praktische rede heb ik, als term, inderdaad zelf bedacht. Heb je daar iets tegen?
Ja natuurlijk... 't is te zeggen als je dat begrip gaat gebruiken en de inhoud ervan achteraf nog even gaat bijpassen naargelang het U goed uitkomt

Citaat:
Kritiek is altijd welkom op voorwaarde dat die praktisch/realistisch is.
Wat is er mis met mijn kritiek dat ge aan 't discussieren zijt vanuit een hoop wollige praat om wat duidelijk te kunnen maken terwijl je zelf komt te stellen dat de taal slechts ondergeschikt is.
Hoe denk je het me ooit wat te kunnen wijsmaken op die mannier ?

Citaat:
Ik beweer dat alle mensen in alles echt handelen naar waarschijnlijkheid (deels bepaald door hun geschiedenis zoals de manier hoe je omgaat met een auto en vertrouwen erin), belang en kosten.
Dáár heb ik U ook al op geantwoord.
Gesteld dat dat waar is dan is zonder die geschiedenis ( die eveneens cultur en regiogebonden is ) de eindconclusie waar je naartoe niet meteen te achterhalen als 'waar' en 'werkelijk'.
De realiteit is dus volgens jou wat we er zelf van gemaakt hebben.
Na 2000 a 5000 jaar zou men ( jij... niet ik) dan tot de conclusie kunnen komen dat god moet bestaan en den islam het best erbij aansluit ... een tijd later zou men plots tot de conclusie kunnen komen dat die niet bestaat ?

Citaat:
Alles, dus je mag maar gerust één voorbeeldje uit de praktijk halen, en aantonen dat het niet het geval is.
Deed ik reeds... maar dat was niet echt aan mij hé... omkering bewijslast
praha is offline   Met citaat antwoorden