Los bericht bekijken
Oud 6 april 2007, 11:05   #55
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En Ron Paul is geen lid van de senaat maar van het huis van afgevaardigden. Texas' 14th, baby.
Oeps.

Nu ja, ik gooi die dingen altijd door elkaar. Het Amerikaanse parlementair systeem is nu niet direct mijn expertise

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Een paleoconservatieve maatschappij als eerder "libertarisch" omschrijven lijkt me een beetje verward : het lijkt op de stelling dat het feodalisme met een adel, geestelijke, derde stand en lijfeigenen in feite de meest vrije maatschappij is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Noem het dan duidelijkheidshalver gewoon feodalisme.
De paleoconservatieven richten zich in eerste plaats op de ideeën achter de Amerikaanse revolutie. Hierbij is de libertarische individuele vrijheid een basiselement, naast de conservatieve moraliteit.

Het is dus net een afzetting tegen de feodale maatschappij (die trouwens de Franse revolutie heeft geïnspireerd).

Verder is de hoofse middeleeuwen mijns inziens één van de hoogtepunten van de Westerse beschaving en was er toen inderdaad veel meer vrijheid van vandaag, al is dat een totaal andere discussie. Tenslotte is het concept "vrijheid" nogal erg objectief. Ik ben echter geen paleoconservatief, al heb ik wel veel respect voor hen.
IlluSionS667 is offline