Discussie: viroloog Van Gucht
Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2020, 06:55   #58
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik wel

Ik zou dus niks genomen hebben qua maatregelen, tenzij EXTRA VRIJHEID gegeven opdat mensen beter hun plan konden trekken, en bijvoorbeeld een versoepeling van arbeidswetgeving, die het bedienden mogelijk zou mogen maken om zich thuis te isoleren ; en ook werkgevers de mogelijkheid geven om onbelast veel premies te geven voor zij die toch willen werken.
Op die manier ontstaat een eerlijke marktprijs voor genomen of ingeschat risico.
En da's al. Voor de rest trekken de mensen hun plan en hun conclusies, en doen ze wat ze denken dat ze moeten doen. Niks opleggen, wel mogelijk maken.

Juist exact omdat men niet wist wat kon werken en wat niet, en omdat er in principe NIKS kan werken: als het werkt kan je het niet opheffen, en als je het kan opheffen, werkt het niet.
We hebben heel heel veel chance dat de lockdown niet gewerkt heeft, en DUS dat er geen explosie is gekomen bij zijn opheffen. Anders zaten we daar voor jaren in vast.
Patrick jong, je hebt teveel vertrouwen in teveel mensen en hun degelijk gebruik van logica, doorzicht en acceptabele eerlijkheid.

De meerderheid "hun plan laten trekken" kan individueel simpelweg niet wegens te dom. In tegendeel: het zou een vorming van meerdere bendes in de hand werken om zowat een terreur a la 1792 ->1795 te creëren, alleen een nog erger schrikbewind van de straat.
Erger want: directe terreurbesmetting in 2020 in de hand gewerkt en verhonderdvoudigt door internet- & mediaverspreiding doorheen ganser landen, regionen en verder tot de meerderheid van de wereld, tsunami gewijs. Niks geen probleem gezien JOUW initiële 'zienswijze' zoals je die hier etaleert, akkoord ...maar wel voor mij. Een mogelijk schrikbewind van de kudde maakt van mij inderdaad eerder een angsthaas.

Vandaar heb ik toch ietwat meer respect voor de (stuntelige, akkoord) kanalisering die de overheid probeert toe te passen, uiteraard niet met mijn persoonlijke redenen in gedacht.
Net als Trump doen ze per ongeluk wat min of meer moet. Dat maakt ze niet minder idioot, maar who cares?

-> Mijn persoonlijk gedacht: raar dat net JIJ hierboven opeens heel veel respect toont voor 't gedrag van de bulk der mensheid.
Da's een slecht punt voor jou, Trick
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden