Los bericht bekijken
Oud 3 april 2007, 23:16   #17
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
En ga je daar een rekensommetje mee maken of denk je dat elk op zich een goeie maatstaf is van armoede?
Ga je rekening houden met realiteiten zoals het feit dat calorierijk voedsel vaak duurder is dan caloriearm voedsel?
Dat het huis waarin men woont een badkamer kan hebben maar dat je in de winter het water kunt afsluiten omdat je leidingen anders kapotvriezen?
Dat men kan lezen maar arm kan zijn?
Dat anorexia nervosa (een vorm van ondervoeding) vaker voorkomt bij mensen met [SIZE=-1] met hogere sociaal- economische status?
Dat het op dit moment onmogelijk is om bij ieder geval van kinder- of moedersterfte na te gaan of dit te wijten is aan aan armoede gerelateerde factoren?
Veel succes ermee.
ik geloof niet echt een ééndimensionaal begrip van armoede. in feite vind ik armoede zelf een ondefinieerbaar en dus onwerkbaar begrip. het is natuurlijk niet zo dat je ofwel arm bent, ofwel niet; iemand kan (in het dagelijks taalgebruik) arm zijn maar zich niet arm voelen en vice versa...

De dingen die ik opsomde zijn allemaal statistieken die min of meer 'n beeld geven van de omstandigheden waarin mensen leven. Volgens mij een beter beeld dan "50% van het mediaaninkomen" of iets dergelijk. Zeker in ontwikkelingslanden...
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline