Los bericht bekijken
Oud 5 april 2007, 14:29   #13
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Nochtans is het onderwijsniveau er de laatste jaren slechts op achteruit gegaan



Waarom niet werken aan een betaalbaar en eerlijker juridisch systeem? De man in de straat kan zich een rechtszaak niet veroorloven. Één van de "betere" advocaten inhuren, is al helemaal ondenkbaar door Jan met de Pet. De hogere klasse wordt dus enorm door ons rechtssysteem bevoordeeld, omdat zij zich betere advocaten kunnen veroorloven en financieel beter bestand zijn tegen rechtzaken die jaren duren.

Wat betreft het fiscaal systeem, stel ik mij de vraag waarom niet gewoon alle belastingen op arbeid worden vervangen door (verhoogde) belastingen op consumptie? Op die manier is zwartwerk van de ene dag op de andere quasi verdwenen. Het enige waar je natuurlijk voor moet zorgen, is dat Frankrijk, Nederland, Duitsland en Luxemburg dit systeem ook willen invoeren. Anders koopt iedereen gewoon zijn spullen in één van die buurlanden.
Hij bedoelt orde en duidelijkheid te brengen in de juridische fiscale en papier soep die er nu heerst binnen de administratie.
Gisteren mijn fiscale aanslagbrief van de belastingen van 2005 gekregen. "Gezien u niks verdient hebt in 2005 sturen wij u toch deze brief zodat u kunt bewijzen dat u niks verdient hebt".
Ik ben braafjes naar de hogeschool geweest en ik heb mijn kindergeld hiervoor eerlijk gekregen.
Moet ik nu die brief bijhouden?

Over de prijs van het juridisch systeem geef ik je wel gelijk al weet ik niet waar je naartoe wilt. Wil je naar het Amerikaans systeem waar iedereen elkaar zomaar kan sueen?
We leven in een systeem waar je als persoon/klant onder het burgerlijk recht bijna volledig onschendbaar bent en wettelijk veel rechten hebt.
Er zijn wel veel bedrijven/personen die idd een loopje nemen met rechten, contracten en garanties. In principe kun je ze daarvoor aanklagen en sta volledig binnen het burgerlijk recht in gelijk.
Een probleempje, het juridisch apparaat heeft het te druk en is er niet op gemaakt om over kleine administratieve en contractuele detail te oordelen.
Probleem 2 is dat mensen gewoon hun rechten niet kennen.



Op fiscaal systeem ken je denk ik het probleem al. Zwart werk wordt vervangen door zwarte markt. En idd iedereen moet het invoeren.
Asshen Sukar is offline