Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2013, 09:14   #43
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Jij kan allerlei dingen (ver)kopen die je eigendom niet zijn. Heling noemt dat.

Ahzo, jij produceert land? Mooi zo, de voedselcrisis, overbevolking etc. zijn opgelost. Hey, iedereen, we hebben iemand gevonden die land produceert!
Een TV is het product van iemands arbeid en dus diens eigendom. Tot hij beslist te verkopen. Dan wordt het de eigendom van de koper. Valt je euro al?
Een TV is een product van arbeid. Daarom is het eigendom.
Onverbeterd land is dat niet. Geen eigendom.
Verbeterd land (huis, bewerkte grond) is dat wel. Eigendom.

Wie was eerst?

Ik weet niet waar jij het idee haalt dat ik voorstel dat land toebehoort aan wie 'er beter gebruik van maakt'. Gewoon 'wie er gebruik van maakt'. Punt.

Beiden.

Daar kan best een soort regeling rond bestaan. Als je een intensief gewas teelt, waarvan de bodem even nodig heeft om te herstellen, kan het natuurlijk niet dat ik een woning neerplant in et jaar dat jouw bodem bij wisselteelt aan het herstellen is. Daarrond moeten termijnen uitgewerkt worden.
Als jij de gemeenschap een beetje gaat trollen door onkruid te telen op hectaren vol vruchtbare grond, dan moet ik zeggen dat ik niet aan jouw zijde ga staan als het tot een geschil komt.

Hangt ervan af. Over die vergunning geef ik niet zoveel, maar bezorg je je buren last door een mest-fabriek in een woonbuurt te plaatsen? In dat geval (hoewel die mestfabriek je eigendom is) krijg je wel problemen, want dan 'beschadig' je hun eigendom.

Jij mag jezelf met wapens verdedigen. Jij mag je legitieme eigendom met wapens verdedigen.
Je antwoordt naast de kwestie, vriend.

Maar beantwoord dit : ik heb gewerkt en geld gespaard. Ik heb het op mijn rekening staan en gebruik het niet. Dus de staat, in casu, Cyprus mag het zich zondermeer toeëigenen. In mijn boekje is dat pure diefstal en dat is met de rest idem.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden