Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2014, 23:42   #6
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
Dit alles doet me wel erg hard denken aan 1938. Duitsland bleef ook maar meer gebied annexeren en de rest van Europa slok alles om een nieuwe oorlog te vermijden. Maar op den duur liep de emmer over.

De annexatie van de Krim zal Europa zonder meer slikken. Als ze iets zouden forceren in Oost-Moldavië, dan zal Europa dit ook gewoon aanzien denk ik. Maar bij een annexatie van Oost-Oekraïne zal Europa toch militair ingrijpen.

Een (derde wereld)oorlog gaat dan van start en na afloop is Europa andermaal een economische puinhoop en blijft er van de EU volgens mij ook niet veel meer over.
Zoals Einstein ooit zei ( vrij vertaald ) : de Derde wereldoorlog zal men misschien uitvechten met atoombommen, maar van de Vierde wereldoorlog ben ik zeker dat ze hem zullen uitvechten met stokken en stenen.
Dat ze zo een wereldoorlog maar uitlaten, want van Europa zal niet veel overschieten. Menselijk leven inbegrepen.
Zo een redelijk klein, overbevolkt gebied volgebouwd met kerncentrales en chemische fabrieken...Stel je voor dat daar een bommentapijt op neerdaalt zoals bvb in Irak of Afganistan het geval was...Dan is het hier in Europa voor lange eeuwen compleet onbewoonbaar.
meneer is offline   Met citaat antwoorden