Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2018, 16:22   #18582
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat was de vraag of de kwestie niet in die post.

Het ging om de motivering waarom de commi-anarchi's niet tegen gaan stemmen.
Jij suggereerde dat dat was omwille van de gespierde regeringsverklaring. Daarbij negerend dat hij die taal al veel langer gebruikt.
Wat hij vroeger zei is 1 ding, nu ging het me over wat de kandidaat MP zou zeggen tijdens zijn eerste speech vanuit die specifieke positie. Vroeger was hij een backbencher, nu gaat hij de kopman zijn. En ja, ik denk dat dit (naast zijn persoonlijke opinie) wel degelijk ook een tactische zet was om toch maar de gevreesde "neen" van CUP te vermijden.

Het is gelukt, en ook ik ben daar tevreden mee. Reden : ze hebben nu echt wel tijd genoeg verkloot daar in catalonië, er ligt werk op de plank.



Citaat:
En om maar te blijven in het ja-neen-spelletje:
in een democratie naar Westers model zou het nooit mogen kunnen dat het "beleefd/geweldloos/...." vragen naar iemands mening illegaal is.
Het zou hoogstens gekwalificeerd kunnen worden als wettelijk-niet-bindend,
het kan 'verboden' worden uit te voeren met overheidsgeld, maar dat rechtvaardigt dan geenszins a) aanwending van privaat geld en b) schieten, kloppen en gevangen nemen van geweldlozen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden