Los bericht bekijken
Oud 3 juni 2009, 12:22   #17
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
En dat uit de mond van een geboren Tukker!
Hollanders leven in Noord- en Zuid-Holland (en een beetje in Utrecht) en Nederlanders in Nederland.
Een Verenigde Nederlanden zou het beste een confederatie kunnen zijn van pakweg 5 of 6 verschillende ragio's die economisch en cultureel dicht bijelkaar staan.
Als voorbeeld:
1. Fyslân, Groningen en Drenthe.
2. Overijssel, Gelderland.
3. Randstad (Holland).
4. Beide Limburgen.
5. Oost- en West-Vlaanderen met Zeeuws-Vlaanderen.
6. Noord-Brabant, Vlaams-Brabant met Antwerpen.

Eventueel moeten er grenscorrectiesn komen aan desbetreffende provincies of indien nodig opgeheven. Ik denk aan de provincies Utrecht en Antwerpen.
Dit soort scenario's doen mij altijd huiveren. Noord-Brabant en Zeeuws-Vlaanderen zouden dan door de numerieke meerderheid van de Vlamingen niets meer te zeggen hebben. En dat is een probleem, want in Noord-Brabant is men 'hollandser' dan ze durven toe te geven. En in Zeeuws-Vlaanderen ziet men ook wat er met Doel is gebeurd. Die zien het echt niet zitten dat hun mooie provincie wordt verpest door de Antwerpse haven. De Vlamingen zouden dit scenario wel zien zitten denk ik. Gebiedsuitbreiding en geen nare Hollanders. Maar ik sluit me meteen aan bij een verzetsbeweging als ze mijn provincie bij de Vlamingen willen stoppen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden