Los bericht bekijken
Oud 3 april 2011, 22:45   #178
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Hoe? Is dat alles wat ik daar heb geschreven, of wat?

Zonder aanwezigheid van overtuiging kan je niemand iets wijs maken. Je kan proberen om tegen zijn/haar wil een druk te oefenen, maar dit is niet duurzaam; cijfers liegen niet.

Er is nooit verkrachting binnen het huwelijk, ook al gebeurt het tegen haar wil, maar OP VOORWAARDE (en lees dit goed, anders ga je straks onzin uitflappen) DAT ER EEN CULTURELE, RELIGIEUZE EN/OF THEOLOGISCHE OVERTUIGING AANWEZIG IS. Deze overtuiging bedekt en onderdrukt jouw eigen begeertes en vervolgens verkies je jouw culturele/religieuze identiteit, maatschappij, familie en gezin boven individuele wens, neiging of voorkeur.

Begrijp jij nu beter wat ik bedoel met ("vrijheid" = geen zin zonder overtuiging) ?


Alice, vertel eens wat een wil is, maar zonder gebruik te maken van karikaturale, literaire of straat -taal.


Je kan toch soms je eigen mening uiten/verdedigen zonder de andere te beledigen, of niet? Of lukt het niet met argumentatie?
Denk je echt dat ik een discussie wil met een man die in alle ernst beweert dat er binnen een huwelijk geen verkrachting is , ookal gebeurt seks tegen de wil van een vrouw?
Mag ik je er aan herinneren dat u opvatting niet wordt gedeeld door de wet?
Seks tegen iemands wil, ook binnen het huwelijk, is ongeacht wat je als argumentatie aanhaalt STRAFBAAR.
alice is offline   Met citaat antwoorden