Los bericht bekijken
Oud 17 september 2018, 15:45   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die link tax is wel een giller. Ik heb op andere plekken al discussies gehad, ook met mensen die zogezegd tegen reclame blockers zijn, en die het een 'recht' vinden om U reclame mogen op te dringen als ge naar hun spul kijkt.

Wat de voorstanders van die link tax (dat zijn grotendeels dus de krantenmagnaten) gaan meemaken nu ze dat bekomen hebben, is wat ook al die kwiebussen gaan meemaken die copyright bazaar willen verstrengen:

Content is niks waard.

Daar zie.

Nieuws is geen ballen waard. Uw creativiteit is geen ballen waard. Denken dat je mensen kan aftroggelen om uw zever door hun strot te krijgen, is een zware illusie.

Dat kan eigenaardig lijken: hoezo ? Ik moet toch betalen als ik een boek wil ? Ik moet toch betalen als ik een krant wil ? Ik moet toch betalen als ik een artikel wil lezen ?

Al dat was mogelijk omdat er veel FRIKTIE was. Omdat het aanbod door slechts enkele kanalen ging. Omdat het redelijk zeldzaam was.

Maar de wereld is veranderd. Wat nu veel geld waard is, IS UW AANDACHT. Kranten SCHREEUWEN om U MOGEN hun artikel te laten lezen. Er is competitie voor uw aandacht, gij kunt nieuws lezen op fora, op blogs, op ditte en datte. ER IS OVERAANBOD van informatie. Het kost niks om informatie te verspreiden. Maar uw aandacht blijft eindig. Er is niet meer van. Ge kunt geen 300 uur per dag besteden aan nieuws, en er is voor 20 000 uur te lezen per dag.

Content providers willen eigenlijk uw aandacht. ZIJ zijn de klant, gij de verkoper. En zij zouden U moeten betalen opdat je hun artikel leest.

Ze gaan raar opkijken binnenkort. In Spanje was het al eens geprobeerd: Google heeft alle kranten eraf gegooid. Die wilden dat Google betaalde om mensen naar hun site door te sturen. Google heeft gezegd: ik betaal daar niet voor ; als ik moet betalen voor een link naar uw site, gooi ik gewoon alle links die te betalen zijn, van mijn diensten. En boem.

Ik bekijk al geen sites meer waar ze mij onder mijn voeten geven dat ik een ad blocker heb. Ik heb die niet nodig. Vroeger bekeek ik de site van Forbes, nu niet meer. Ik denk dat ze ondertussen niet moeilijk meer doen over ad blockers, maar ondertussen ga ik daar niet meer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2018 om 15:46.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden