Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2006, 10:38   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Vanwaar die arbitraire grens van 3 generaties om iemand nog een "allochtoon" te noemen (vooral als die een bruine huidskleur heeft), terwijl je vanaf de 4de generatie blijkbaar een "autochtoon" bent (vooral als je een blanke huidkleur hebt)? Vanwaar dat erg selektief onderscheid? Mijn definitie van "autochtoon" is dan een stuk konsekwenter: iedereen die hier geboren en opgegroeid is (ook de kinderen van inwijkelingen) is autochtoon. Kinderen van Turken en Noord-Afrikanen die hier geboren en opgegroeid zijn zijn dus evengoed autochtoon als wij.
Ik verwijs gewoon naar de standaard officiele bepaling van allochtoon. Voor mijn part zijn de meeste allochtonen evenmin allochtoon. Vraag is of ze dat zelf zouden willen.... geen aparte subsidies meer, geen extra ondersteuning meer, geen speciale bijlessen meer, geen voorkeursbehandleing bij de VDAB etc...
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden