Los bericht bekijken
Oud 20 november 2003, 17:19   #24
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Het spijtige is dan wel dat we volgens mij niet in een echte democratie leven.
Eindelijk zeg je het correct.. VOLGENS U

Citaat:
Meningen hebben niet noodzakelijk waarde.
Die moet aangetoond of zelfs bevochten worden.
Daar zeg je zoal iets.
Wie gaat uitmaken welke mening waarde heeft en welke niet?
Laat het nu toeval zijn dat ik net voor zo'n zaken de topics "wie is een autoriteit" en "wat is de waarde van een argument" opgestart heb.
Tot een consensus is het nooit gekomen in die topics..
Zelfs niet tot een discussie. Die huisjes zijn blijkbaar te heilig om in vraag gesteld te worden.

Citaat:
Zowel jij als ik hebben het recht om mekaars meningen op te hemelen of de grond in te boren.
Zeker dat, ik heb zelfs niet liever.
Persoonlijk heb ik er zelfs een hekel aan als iemand het zomaar met me eens is; daar heb ik niets uit geleerd.


Citaat:
Dat moet zeker kunnen, maar ik vind het gewoon ergerlijk wanneer je ideeëngoed op valselijke manier afbreekt, omdat ze op het eerste zicht niet in je kraampje van pas komt.
Dat ga je toch even verder mogen uitleggen

Citaat:
Als ik iets in een hokje plaats, dan probeer ik ook aan te tonen waarom mij dat correct lijkt.
Meestal hou jij het op wat funposterij, wat cynische spot of laatdunkendheid, zonder echt je mening kracht bij te zetten met gedocumenteerde argumenten.
Ik ben niet van het type dat eindeloos iets herhaalt.
Waar ik wel me aan durf bezondigen is iemand met zichzelf confronteren. Wat zelden of nooit geappreciëerd wordt natuurlijk. Maar ik lig er niet wakker van.
Of ik daar zelf tegen bestand ben.. soms wel, soms niet, als het fijn gedaan is wel.



Citaat:
Hier ontwaar ik toch tegenspraak.
Je bent een tegenstander van directe democratie via BROV, en valt het vaak aan op simplisme en populisme.
Waar haal jij dat?
Is dat iemand in een hokje plaatsen én aantonen waarom?
Jij ontwaart in mij een tegenstander, enkel en alleen omdat ik me kritischer opstel.



Citaat:
Hierboven spreek je je uit ten voordele van een vereenvoudigde vorm van democratie.
Heb ik steeds gedaan. (directe democratie moest dat zijn)



Citaat:
Dat ik dit niet opmerkte, is het bewijs dat iemands diplom me eveneens geen zak interesseert.
Wie wil geïnformeerd zijn heeft op dit ogenblik geen enkel excuus meer om hierin tekort te schieten.
Dan mag één of andere prof gerust stellen dat hij het opportuun acht dat iedereen zich wat meer schoolt (onder welke vorm dan ook) dan 100 jaar terug het geval was?
Dat is niet wat die prof stelde.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden