Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2019, 20:31   #13
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Mijn kennis reikt misschien niet zover qua Italiaanse politiek maar ik kan op huidig ogenblik Salvini, met wat hij probeert te doen (Hij wil meer autonomie voor de noordelijke regio’s, zware belastingverlagingen ondanks de Europese belastingregels en strengere migratieregels. Maar zijn coalitiepartner volgt hem daarin niet.) geen ongelijk geven.



Zou best kunnen dat Salvini er sterker uitkomt.
Hier gaat het om:

Citaat:
De Italiaanse premier Giuseppe Conte stuurt aan op het vertrek van een van corruptie beschuldigde staatssecretaris van de uiterst rechtse Lega uit zijn regering. 'Ik zet zijn ontslag op de agenda van de volgende ministerraad', maakte de 54-jarige advocaat bekend.

De zaak houdt Italië al enkele weken in zijn greep. Justitie beschuldigt Armando Siri, de staatssecretaris van Transport, ervan smeergeld gekregen te hebben in ruil voor gunsten aan bedrijven actief in de sector van de hernieuwbare energie.

Siri houdt zijn onschuld staande.


Citaat:
De Vijfsterrenbeweging, de regeringspartner van de Lega, dringt desalniettemin aan op zijn vertrek. De anti-establishmentpartij maakte van de strijd tegen corruptie een van haar prioriteiten in de verkiezingsrace van 2018.
Citaat:
Ze wekte zo de woede op van Lega-leider Matteo Salvini. Die blijft achter zijn vertrouweling staan. In de Lega gaan steeds meer stemmen op om het ongemakkelijke verstandshuwelijk met de Vijfsterrenbeweging op te blazen.
En door deze onenigheid gaat niks meer, wat gij daar aanhaalde heeft er niks mee te maken.

Daarnaast moet die corrupte Lega Nord de EU 49.000.000 € terug betalen wegens fraude.

Maar ja ze zijn tegen migratie en dan mag duidelijk alles van de fans
dpg is offline   Met citaat antwoorden