Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2018, 13:56   #164
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik herinner mij nog goed het Franse enthousiasme om Khaddafi van de macht af te helpen. De rest van de EU en de Amerikanen haakten gezellig in. Het resultaat kennen we.
Het lijk van Khaddafi was nog niet koud toen ze met de oorlogstrommen voor de poorten van Assad stonden. Dit keer zou het makkelijker gaan met de Turken als bondgenoot want Turkije was een buurland van Syrië en logistiek dus zeer handig. De naïeve Turken dachten goed hun best te doen om Assad van de troon te stoen om in een goed blaadje bij Europa te staan. Echter, zo vlot als het in Libië verliep, was het Syriëverhaal een geheel andere boterham. Westerse prioriteiten veranderden van koers toen er vervelende neveneffecten opdoken. Het schip van Turkije was echter gestrand op de Syrische zandbank. Westerse sleepboten om Turkije te ontzetten waren nergens te bekennen. Het is inderdaad, zoals je zelf al aangeeft, dat dan de gevorkte tong van de Westerling zichtbaar wordt.
Dan is er een poging tot staatsgreep in Turkije. Op het Westerse front is het stil. Het is pas als Erdogan erin slaagt de staatsgreep te verijdelen dat het Westen schoorvoetend zijn steun betuigt. De enige die Turkije waarschuwde voor een mogelijke coup was Putin.
Ik vermoed dat Turkije op een bepaald ogenblik de dubbelzinnigheid en schijnheiligheid van het Westen ingezien heeft en nu eieren voor zijn geld kiest. De Turken gaan nu voluit voor hun eigen agenda.
Inderdaad: het uitmoorden van de Koerden.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline