Discussie: Belgie Unitair !
Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2020, 00:28   #394
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Omdat Verstraete een grenzeloze bewondering heeft voor De Bruyne. Dat zegt hij zelf. En dan wordt het link.
U begint toch wel heel anders te schrijven over Verstraete. Eerst een man die u ophemelt tegenover De Bruyne en die volgens u schijnbaar wel gedegen en objectief te werk gaat. Nu plotseling zou hij "een grenzeloze bewondering" koesteren voor De Bruyne, wat natuurlijk onmiddellijk het eerder geschetste beeld naar beneden haalt...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar moest ik dan toch moeten kiezen tussen Pieter Jan Verstraete en Arthur De Bruyne, dan staat Verstraete (die ook uit Vlaams-nationalistische hoek komt volgens mij) zeer ver boven Arthur De Bruyne. Ik heb verschillende boeken van Pieter Jan Verstraete. De man doet wel een ernstige poging om objectief te zijn. De Bruyne daarentegen...

Om u nu toch vlug een voorbeeld te geven uit de losse hand: datgene wat De Bruyne schrijft over Leo Vindevogel is summier en vrij subjectief. Datgene wat Verstraete schrijft over Vindevogel is degelijk bestudeerd en onderbouwd. Eigenlijk was Arthur De Bruyne een soort pamfletschrijver. Leuk om te lezen maar de waarheid..., dat was andere koek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden