Los bericht bekijken
Oud 9 april 2020, 07:58   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Maar als iedereen nu eens hetzelfde doet als uw schoonma? Of mijn moeder want die doet krek hetzelfde.
Natuurlijk doet iedereen dit niet. Er is geen enkele reden voor iemand, jonger dan zeg maar, 40 jaar, om dat te doen, zelfs niet voor zichzelf. Als die mens gaat autorijden, of gaat skieen, dan is die gewoon van risico's van de aard van een promille of zo te nemen. Dus gaat die alle ongemakken van zichzelf op te sluiten ook niet verkiezen om zo een klein risico te ontlopen, als hij voor zijn plezier zo een risico's aanneemt.

Het is iets twijfelachtiger tussen 40 jaar en 60 jaar zeg maar. Ik zit daar midden in. Ik denk trouwens dat ik mijn lotje al getrokken heb (niet zeker). Toen er nog geen lockdown was, was er bij ons op de dienst de vraag wie nu wilde gaan telewerken. Ik heb dat toen geweigerd. Ik vond het leuker om blijven naar het bureau te gaan toen. (als ik nu zie hoe goed leven het is thuis, zou ik misschien anders hebben gereageerd, maar ja, nu is "telewerken" een beetje rustiger dan toen, toen was het menens he ).

Maw, ik heb blijkbaar al mijn "risico" moeten nemen. (misschien niet, ik denk het wel, maar goed). Waarom zou ik dan nog offers willen brengen qua vrijheid ? Dat is dubbele kost.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden