Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2023, 17:50   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.940
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Is men ook niet nog altijd op zoek naar een soort van vliegende vleugel zoals de Horten ?

Deze is ook weer een meer futuristische versie hiervan heb ik de indruk.

Het ding is zo een vleugel stabiel in flight houden maar met de huidige computer technologie gaat dat al veel beter.

Voor supersonische vlucht is het hebben van veel vleugel oppervlak niet echt nodig, maar je moet dat ding wel de lucht in krijgen en daarvoor heb je dan weer wel vleugels nodig net als om te landen.
O maar daarnaar is "men" helemaal niet op zoek hoor..."Men" heeft het al,verschillende keren,gevonden...

Zo losweg denk ik aan de Avro Vulcan bommenwerper die in menige functie een paar decennia in dienst is geweest bij de RAF,of de Saab Draken ,een soort compromis tussen pure vliegende vleugel en delta wing die een klasse op zichzelf was en ook enkele decennia gediend heeft..

EN dan niet vergeten de huidige B2 bommenwerper die we moeilijk anders dan als een "vliegende vleugel" kunnen beschouwen....

Ongetwijfeld vergeet ik er wel een paar,de "vliegende vleugel",heeft zich zijn eigen niche al lang verworven hoor

Laatst gewijzigd door kelt : 5 mei 2023 om 17:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden