Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2018, 11:27   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het zoveelste schandaal bij de sossen in Gent.

Huts wist blijkbaar heel goed waar hij terecht kon om bepaalde zaakjes onder tafel te regelen.
Huts heeft anders wel een eerlijke prijs betaald en was de hoogste bieder op dit lot landbouwgrond.
38.800€/ha is niet goedkoop voor landbouwgrond, eerder zelfs aan de dure kant.
Daarnaast gaat het om gronden in Nederland.
Het is dus beste mogelijk dat deze gronden moeten gaan dienen als natuurzone ter compensatie voor industrieuitbreiding in Nederland en in waarden een pak gaan dalen of zelfs onverkoopbaar worden.

Ik stel mij eerder de vraag, hoe en waarom is het OCMW van Gent eigenaar geworden van 450ha landbouwgrond in Nederland?
Zelfs al zouden die landbouwgronden reeds in de jaren 50 van vorige eeuw eigendom zijn geworden van het OCMW.
Hoe en waarom is een gemeentelijke instelling die met belastingsgeld werkt, eigenaar geworden van 450ha landbouwgrond in Nederland?
Hoeveel eigendommen bezitten die gemeentelijke instellen nog in het buitenland en met welk geld zijn die aangekocht geweest?

Citaat:
De stad Gent heeft een kleine 600.000.000 euro schulden.
http://gvd9000.be/stad-gent-heeft-veel-schulden/

Gent heeft dus een grote overheidschuld, maar is blijkbaar wel een groot grondbezitter.
En ik vermoed dat er nog veel gemeentes zijn die ondanks hun grote schulden, tegelijk grootgrondbezitters zijn.
En ik heb het dan niet over gronden en gebouwen in eigen gemeente, maar blijkbaar ook in het buitenland hebben zij veel bezittingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden