Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2021, 15:29   #25
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In tegendeel, het is de normale manier van doen.
Euh, nee. Dat is het niet.



Citaat:
En waar eindigt dat ? Waar de verdediging het haalt.
Ah ja?
Waarom quote je mijn voorbeeld van het loslopende hondje dan niet?
En toont mij eens aan waar in zo'n geval 'de verdediging het haalt'?

Zelfs bij een uitgemaakte zaak is dit geen garantie op 'de verdediging haalt het'.
Een vader van een verkrachtte dochter kan evengoed door de verkrachter overhoop geschoten worden als hij de verkrachter wil gaan doodschieten.

En helemaal pervers wordt het als je weet dat die verkrachter recht in zijn schoenen staat want hij nam immers het recht in eigen hand toen iemand hem overhoop wou schieten.


Citaat:
Het is een evenwicht tussen gewapende burgers, die elkaar in toom houden.
Oke, een beetje zoals in de USA dus (gewapende burgers).
Ja, dat lijkt me echt wel een ideaal streefdoel.

En jij wil ze dan bovendien nog eens het recht geven om 'het recht in eigen handen te nemen'. Dat belooft...

Bovendien lijkt me dat een heerlijke wereld om in te vertoeven. Je wandelt op straat en bij elke stap loop je het risico dat iemand je overhoop schiet omdat hij een vergissing maakte in zijn beoordeling om het recht in eigen handen te nemen.

Daarnaast is het ook nog eens een vrijbrief voor geweld. Iemand die bij mij aan de deur aanbelt kan ik met een gerust hart neerschieten. Een simpele verklaring dat hij mijn dochter bij de keel greep toen die de deur opende volstaat.
Knal! Kogel door de kop. Recht in eigen hand. Volgende!

Citaat:
Ik zie niet in waarom het privilege van zijn willetje op te dringen aan een kleine kliek bullebakken, overheid genoemd, moet toegekend worden.
De wetgevende macht ligt bij het parlement.
Dat wordt door de bevolking gekozen.
Met uw 'kleine kliek bullebakken' verwijst u dus in principe naar u zelf.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden