Los bericht bekijken
Oud 10 april 2009, 16:44   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik daag u uit om aan 100 willekeurig mensen op straat te vragen of zij vinden dat progressieve belastingen, stemrecht pas vanaf een bepaalde leeftijd en sociale woningen strijdig vinden met het principe dat iedereen gelijk is voor de wet.

Ge weet dat ge in de minderheid zijt.
Ik weet ook dat als ik aan 100 mensen de hoofdstad van Australië vraag, een minderheid van de antwoorden correct zullen zijn. De vraag is 'is de meerderheidsantwoorden' constitutief voor het antwoord? En dat is, zowel voor de hoofdstad van Australië als voor de interpretatie van een beginsel, niet relevant.

(Niet te vergelijken met de discussie die ik heb met Ambiorix, waar het gaat over wat er onder een bepaald woord wordt verstaan, wat een semantisch iets is, waar de meerderheidsopvatting wel degelijk constitutief kan zijn voor het waarheidsgehalte van iets.)

Citaat:
In gelijke gevallen, dat vergeet ge er (hoe handig toch!) bij te vertellen.
Dat lijkt me evident en onderbouwt mijn case nog meer.

Citaat:
Consistent? Tot in het absurde, zul je bedoelen.
Helemaal niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden