Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2008, 11:53   #1
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard Hij is waarlijk opgestaan...

Lucas 24:36-53

Verschijningen van Jezus

36 En terwijl zij hierover spraken, stond Hij zelf in hun midden;
37 en zij werden ontzet en verschrikt en meenden een geest te aanschouwen.
38 Doch Hij zeide tot hen: Waarom zijt gij ontsteld en waarom komen er overwegingen op in uw hart?
39 Ziet mijn handen en mijn voeten, dat Ik het zelf ben; betast Mij en ziet, dat een geest geen vlees en beenderen heeft, zoals gij ziet, dat Ik heb. 40 [En bij dit woord toonde Hij hun zijn handen en voeten.]
41 En toen zij het van blijdschap nog niet geloofden en zich verwonderden, zeide Hij tot hen: Hebt gij hier iets te eten?
42 Zij reikten Hem een stuk van een gebakken vis toe.
43 En Hij nam het en at het voor hun ogen.
44 Hij zeide tot hen: Dit zijn mijn woorden, die Ik tot u sprak, toen Ik nog bij u was, dat alles wat over Mij geschreven staat in de wet van Mozes en de profeten en de psalmen moet vervuld worden.
45 Toen opende Hij hun verstand, zodat zij de Schriften begrepen.
46 En Hij zeide tot hen: Aldus staat er geschreven, dat de Christus moest lijden en ten derden dage opstaan uit de doden,
47 en dat in zijn naam moest gepredikt worden bekering tot vergeving der zonden aan alle volken, te beginnen bij Jeruzalem.
48 Gij zijt getuigen van deze dingen.
49 En zie, Ik doe de belofte mijns Vaders op u komen. Maar gij moet in de stad blijven, totdat gij bekleed wordt met kracht uit den hoge.
50 En Hij leidde hen naar buiten tot bij Betanië en Hij hief de handen omhoog en zegende hen.
51 En het geschiedde, terwijl Hij hen zegende, dat Hij van hen scheidde.
52 En zij keerden terug naar Jeruzalem met grote blijdschap,
53 en zij waren voortdurend in de tempel, lovende God.

NBG-vertaling 1951
© 1951 Nederlands Bijbelgenootschap
http://www.biblija.net/biblija.cgi?B...=0&set=10&l=nl


Jezus is niet opgestaan omdat ik het geloof, subjectief relatieve waarheid, nee Hij is Opgestaan, objectief historich feit, en ik geloof het op het bewezen geschiedkundig feit en de getuigen ervan. Een lijk dat weer levend werd, Jezus lichaam lag letterlijk dood in het graf en werd letterlijk weer levend in een perfect nieuwe onsterfelijke conditie. Hij zegt dat ook aan Johannes.

Openbaring 1:17-20

17 En toen ik Hem zag, viel ik als dood voor zijn voeten; en Hij legde zijn rechterhand op mij en zeide: Wees niet bevreesd, Ik ben de eerste en de laatste,
18 en de levende, en Ik ben dood geweest, en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheden, en Ik heb de sleutels van de dood en het dodenrijk.
19 Schrijf dan hetgeen gij gezien hebt en hetgeen is en hetgeen na dezen geschieden zal.
20 Het geheimenis der zeven sterren, die gij gezien hebt in mijn rechterhand, en de zeven gouden kandelaren: de zeven sterren zijn de engelen der zeven gemeenten, en de kandelaren zijn de zeven gemeenten.

De letterlijke vertaling van de griekse grondtekst uit v 18 is: ik ben lijk geweest. In het grieks staat Nekros = lijk.
En woord wat ook nog vandaag in de medische wetenschap gebruikt word bv nekrose = afstervend weefsel, dood weefsel.

Hiermee duidde Jezus wel degelijk erop dat hij lettelijk levend uit het graf is opgestaan en dus het Ultieme bewijs gegeven is van Wie HIj is: God Zoon, God en Mens in één persoon. Hij bracht de redding van het zondeprobleem en alle andere problemen.
Dat kan Mohammed, Boedha e.d wereldfiguren die met zogezegde oplossingen kwamen , niet zeggen. Die liggen nog allemaal zo dood als een pier onder de grond. Waarom zou ik daar mijn geloof op richten, mijn vertrouwen in stellen? Aan iemand die zichzelf niet eens uit de greep van de dood kan bevrijden?? Pfffffff, ge wordt door die gasten echt blij gemaakt met een dooie mus.
Dan heeft Jezus toch wel het bewijs gegeven de Waarheid te zijn.

HIJ IS WAARLIJK OPGESTAAN, JEZUS LEEFT.
GEZEGEND PASEN IEDEREEN
__________________
Wie sjoen os Limburg is...

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 22 maart 2008 om 11:57.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden