Los bericht bekijken
Oud 2 oktober 2018, 23:10   #6
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En waar denk je dat de gemiddelde Vlaming van wakker ligt??? Hewel toch juist van het feit dat de sociale zekerheid in elkaar zal stuiken en dat het gedaan zal zijn met onze welvaart en welzijn...
En wat zal daar op volgen??? Armoede, oorlog, stammentwisten... In ieder geval niet veel goeds en harde tijden staan ons te wachten...

Maar Europa en onze linkiewinkies en de linkiewinkies van vele landen willen daar niet tegen doen...
Ineenstuiking.. We zouden bijvoorbeeld betaalbare privéverzekeringen voor de gezondheidszorg kunnen implementeren. Wat duurder dan nu maar toch nog betaalbaar voor werkende mensen.

Ik geloof dat we gaan evolueren naar een maatschappij waarin je niet rijk wordt door te werken. Ben zelf hoogopgeleid en ik zou het huis waarin mijn ouders wonen niet (alleen) kunnen betalen. Zij zelf zijn gewone bedienden en zagen de waarde van het huis de afgelopen 20 jaar verdubbelen, vooral door de grond.

Ook nog 2 andere panden geërfd, die later aan mij en mijn zus worden doorgegeven. Ik denk dat we beiden zo'n half miljoen euro krijgen. Maar da's een stok achter de deur want we doen alles zelf.

Maar als België tegen 2050 een Islamitische staat is die ten onder gaat aan werkloze Turken en Marokkanen, vraag ik me af wat de staat met erfbelasting gaat doen. In Amerika is er al zo'n mentaliteit van "als je rijk bent, moet je wel geprofiteerd hebben van de armen" terwijl het in realiteit gewoon te maken heeft met keuzes die we allemaal maken. Ik hoop vooral niet dat we op erfenissen ook nog gepakt worden wanneer het systeem faalt
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 2 oktober 2018 om 23:10.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden