Los bericht bekijken
Oud 1 april 2014, 08:16   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mijn gedacht is dat ik nog nooit gehoord heb dat een volk dat zich wil onafhankelijk verklaren eerst de toelating zou moeten vragen aan een ander volk waar het zich wil van losmaken. Dit is je reinste onzin.
Hoe dan ook. In België zal er NOOIT een referendum over " het voortbestaan van België" gehouden worden. Zelfs Di Rupo durfde dat om één of andere reden niet aan. Dankzij Di Rupo geraakte het referendum niet eens in de grondwet. Een ongewenste uitslag zou zonder de minste twijfel met die reden als "argument" worden afgeschoten. We hébben dat trouwens al eens meegemaakt in België een goeie 60 jaar geleden.
De reden dat Di Rupo het door hemzelf voorgestelde referendum niet aandurfde lijkt me duidelijk. Hij wéét dat hij een burgeroorlog ontketent indien een meerderheid van de Vlamingen voor onafhankelijk kiest.

Geen nood echter. De Tsjechen en Slowaken stemden via gewone verkiezingen voor hun onafhankelijkheid: er kon geen regering meer worden gevormd. België hééft al het wereldrecord regeringsvormen. En dat zal er nooit meer op verbeteren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden