Los bericht bekijken
Oud 21 februari 2005, 17:35   #52
Marco
Parlementslid
 
Marco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2004
Locatie: Waasland
Berichten: 1.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Als ze met factor 12 gestegen zijn op circa 25 jaar, klopt de rest van de theorie niet meer.
25 jaar geleden ontving je als werkman gemiddelt een bruto loon van circa 7,5 �* 9 €. Vandaag ontvang je circa 10 �* 12€. De loonkost is wel bijna verdubbelt. De huizen x12 zoals je ziet.
Dus ook zonder glazen bol kan je goed merken dat de middenklasse nu de armenklasse is geworden. Doe er nog eens 25 jaar bij en we slapen in het station hé.
Nu eerlijk gezegd vind ik dat een levengroot probleem geworden die onmiddelijke aandacht vraagt. Men moet de immo markt aanvallen en trachten te zorgen voor stabiliteit. Als de huisvesting in orde komt zal er al veel veranderen.
Je kan toch niet ernstig menen dat je het voorbeeld van één huis kan extrapoleren voor de gehele markt? Stadim geeft elk jaar de evolutie van de prijzen weer in de woonmarkt. Ik dacht zelfs dat je op hun site uw actuele waarde op basis van uw aankoopprijs kan laten berekenen. Factor 12 zal je niet tegenkomen.

Dat huizen duurder en duurder worden (ten opzichte van het nominaal inkomen) klopt maar ik heb ook al aangegeven hoe dat komt. Gaan we de overheid nog meer details van ons woonmarkt later regelen?
__________________
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel.
Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen.
Marco is offline