Discussie: Bullshitbanen
Los bericht bekijken
Oud 8 september 2023, 05:18   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Het grootste deel (ik vermoed zelfs meer dan 90%) van reuzen als Google en Meta kan rustig als "bullshitbanen" omschreven worden...

Alleen...zij hebben MACHT,de macht over het internet....

Vandaar dat onze computers ons bespioneren en data over ons en ons gedrag rondzenden naar weer andere bullshit-afdelingen en bedrijven die daarvoor betalen......de konstante en VERMOEIENDE oorlog tegen cookies ,de hevige strijd tussen ad-pop-ups en ad-blockers,terwijl eigenlijk geen enkele computer gebruiker dat wil en gewoon een PCtje gebruiken om PC dingen te doen...

de spam-mails en dito telefoontjes blijven maar komen,want mijn data,uw data,is al "ontsnapt" omdat de bullshitters de data die zij verzamelen overal rond verkopen of zelfs niet KUNNEN beveiligen....Het is waarom ik al meer dan een decennium geen enkele enquete,ook overheid, meer invul,aan geen enkele bevraging meer meedoe,ook niet van organisaties waar ik al decennia lid van ben of klant.......onnodig NOG MEER te laten ontsnappen naar de bullshitters

We lezen hoe rond deze tijd Chromium formeel omgebouwd wordt tot een spionagesoftware waar meerdere Inlichtingendienst op jaloers gaat zijn....Je kunt allerlei zaken "afklikken" maar eerlijk gezegd geloof ik NIKS meer wat die grote bedrijven als eerder vermeld daarover zeggen.....dit is hun brood en beleg en ze gaan dat niet afgeven....klik wat je wil.

O ja,overheden hebben de laatste 20 jaar al monster-mega-boetes uitgereikt,en ondanks dat wordt het steeds erger.....boetes zijn gewoon een ingecalculeerd risico.....ik kan het niet anders omschrijven....Pas het in de doos gooien van topmensen zal helpen......

DIt,de bullshit-jobs,brengen NIKS op aan de mensheid en het drijft technologie in een richting zonder echt nuttig doel.....

We moeten BETALEN om geen last te hebben van bullshit......denk daar maar eens over na.......

Laatst gewijzigd door kelt : 8 september 2023 om 05:29.
kelt is offline   Met citaat antwoorden