Discussie: Bullshitbanen
Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2019, 08:43   #6
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
40% management, 40% bullshitbanen en 20% die alles doen wat echt gedaan moet worden. De extremistische partijen zullen samen nooit veel meer dan 30 % halen. De politieke vakbonden houden alles in toom. Alles kaat koet.
In bvb kringwinkels zijn er massa's van die bullshitbanen. Daar ik de laatste jaren nogal wat amateur herstellerij doe, bezoek ik (voor de goedkoopte alhoewel dat steeds minder goedkoop aan het worden is) vaak kringwinkels (dus weggegeven voor nikske) voor herstelmateriaal. In geval textiel is dat garen, naalden, knopen, rekker enz.
Er werken daar klaarblijkelijk mensen die kledij slopen, zijnde dat ze kapotte kledij (uit elkaar) knippen voor het materiaal. Daar kom je ridicule zaken tegen, zoals uit de stof geknipte drukknoppen (daar ben je niks mee want drukknoppen worden vastgezet door het metaal te vervormen en dat kun je dus niet meer gebruiken), knopen die ze gewoon afbraken (geen oog meer dus niet meer te naaien), bedspreien van scheerwol of acryl die allicht beschadigde/losgekomen zoomranden hadden die ze gewoon ervan rond wegknipten waardoor de stof geen zomen meer heeft en oneindig uitrafelt - na enkele dagen verleggen in de winkel (doen ze graag) ligt er een wirwar van draden, en meer van die kolder.
En dat sloopwerk is heel arbeidsintensief (ik kan het weten want doe het vaak zelf) dus ze zitten daarmee uren minstens Staatsminimumloon betaald bezig om een zakje te produceren waar ze 0,50 euro prijsticket op plakken en overplakken (opdat mensen het prijsticket er moeilijker af zou kunnen halen) en rondomrondplakken (opdat mensen er niks uit zouden halen).
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden