Discussie: Leerkrachten
Los bericht bekijken
Oud 19 april 2018, 13:04   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is wat ik ook regelmatig hoor.

voor mij een illustratie dat onderwijs niet mee is met de beschikbaarheid van dikwijls bijzonder educatief gebrachte en correcte kennis op het internet.
Inderdaad, mijn hoop gaat die kant uit, dat die dinosaurus (en ik gebruik hier dinosaurus in de pejoratieve betekenis die echte sauriers onrecht aandoet) dat het openbare onderwijs is, onderuit zal gehaald worden door grassroots initiatieven, maar we hebben de macht van de staat tegen, die die pilaar van zijn indoctrinatie niet rap zal laten willen schieten.

Hier in Frankrijk is het onderwijs geen fluit waard, en voor onze kinderen spelen mijn vrouw en ik 's avonds "school" om de onbegrijpelijkheden van het dagonderwijs recht te trekken, maar daar kruipt een gigantische hoeveelheid tijd in. Ik heb zelfs voor mijnen oudste een wiskundeboek, een natuurkunde boek en een scheikundeboek geschreven en "het licht ging aan".

Volgend jaar wil 'em geneeskunde studeren, en aan de unief hier hebben ze het begrepen: het eerste jaar geneeskunde is gewoon een set DVD's die je in september krijgt, die je thuis bekijkt, leert en elke week moet je naar een geautomatiseerde overhoring gaan. Geen lessen meer van proffen. Die zijn opgenomen op DVD, en je kan op de website van de unief oefensessies opstarten. Hij kijkt er naar uit. Zijn probleem is namelijk dat 80% van de les te traag gaat en de prof in detail uitlegt gedurende een half uur wat je op 3 minuten gesnapt hebt, en het dan plots heel snel over iets moeilijks gaat en je de draad kwijt bent.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden