Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2016, 23:21   #133
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard sterfhuisconstructies taboe op het juridisch forum

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ge moogt gerust zijn.....

Jarenlang begeleidde Van der Es noodlijdende bedrijven. In plaats van de vennootschappen voor een faillissement naar de Rechtbank van Koophandel te verwijzen, zorgde Van der Es bij middel van vereffeningsprocedures voor een zachte landing. Leveranciers werden doorgaans betaald. De overheid bleef meestal in de kou. Vele bedrijfsleiders begonnen achteraf gewoon onder een andere bedrijfsnaam opnieuw met hun activiteiten.

http://www.tijd.be/algemeen/algemeen...209732-534.art
Ja dat is het ,de nagel op de kop .Dat is een sterfhuisconstructie niet meer en niet minder. En daarom de draad is het maatschappelijk aanvaardbaar.
ik ben toen aangehouden omdat men toen de mening was toegedaan dat mijn sterfhuisconstructies het omzeilen van de openbare orde was. Namelijk de faillissementswetgeving. ik had dus al die bedrijven moeten laten failliet gaan. Later werd al het geen ik deed wet !!! en alle advocaten doen nu doorstarten, deficitaire vereffeningen ,WCO 's en de faillissement wet is nu van dwingend recht en niet meer van openbare orde. Zet U bericht van achter in de draad zijn sterfhuisconstructies maatschappelijk aanvaardbaar ?dan kunnen we er met zen allen over discuteren. Over uw opmerking heb ik in deze draad al uitvoerig geargumenteerd.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden