Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2014, 23:38   #107
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bart4 Bekijk bericht
Ik ben voor de totale vrijheid van meningsuiting, met als enige uitzondering het aanzetten tot geweld.
Zelfs dat moet kunnen.
Er is nog steeds het oordelsvermogen en de vrije wil van diegene die je 'geweldoproep' ontvangt.
Een oproep tot geweld leidt niet per se tot het effectief begaan van geweld.


Citaat:
Alle andere beperkingen zoals censuur zijn voor mij uitsluitend het resultaat van groeperingen die zich in hun macht bedreigd voelen.

Ik vind dan ook de wetgeving rond de ontkenning van de holocaust een bewijs van hoe pervers een dictatuur kan worden. Er zijn bv. relatief gezien veel meer 'zigeuners' in de gaskamers gestorven dan joden. Het is duidelijk dat de zigeuners geen macht meer hebben terwijl de joden elk moment een nucleaire oorlog kunnen beginnen die de totale mensheid uitroeit.

Het feit dat je in de Belziek kan worden veroordeeld wanneer je beweert dat er maar 5,999999999999999999999999999999999999 miljoen joden zijn omgekomen in de Holocaust, vind ik waanzin.

Er hebben genocides plaatsgevonden die vele malen erger waren dan die van de joden. Denk maar aan de bijna totale uitroeiing van de Amerikaanse bevolking door Columbus en zijn opvolgers, de genocide op de Congolezen georganiseerd door het monster dat Leopold de 2de heette, en voorlopig spant Mao Ze-Dong de kroon met de genocide op zijn eigen volk.
Volledig akkoord.

Citaat:
Ik vind die "free speech zones" alleen maar het bewijs dat vrije meningsuiting een vodje papier is. Ik vind dat men overal en altijd haar/zijn mening moet kunnen uiten, rekening houdend met enkele beleefdheidsregels.
Een afgebakend terrein in de fysieke ruimte is echt wel noodzakelijk.
Vrije meningsuiting kan pas als je toehoorder ook de vrijheid heeft om je uiting te vermijden.
Als ik eens geen zin heb om op zondagochtend een Jehova-getuige te aanhoren, dan moet ik zijn gedaas kunnen ontwijken.
Dan moet het niet zo zijn, dat hij op elke hoek van elke straat aan mij zijn mening zomaar kan opdringen.
Als er in het park een speakerscorner tot freespeech-zone wordt uitgeroepen, kan hij daar tekeer gaan, en kan ik zijn mening ontlopen.
Evengoed moet hij zijn bullshit in zijn wachttoren-folder kunnen schrijven, maar mij verplichten om te lezen, is nono.
Ook internetfora zijn prachtige instrumenten waarop free-speech volledig kan: niemand is ooit verplicht om een opinie te lezen die hem niet bevalt.
Er is dus geen enkel bezwaar om wanneer iemand dat wenst op zijn forum alles toe te laten.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden