Los bericht bekijken
Oud 2 september 2017, 17:43   #441
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ah is dat de grond van de zaak?
Komt niet helemaal overeen met de andere definities. Ma bon, als het dat zou zijn, dan is het best verwerpelijk…

Noemt ge dat hatespeech? De definitie:
“Met haatzaaien of aanzetten tot haat wordt doorgaans bedoeld het oproepen tot haat of onverdraagzaamheid jegens een individu of groepering, bijvoorbeeld op basis van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming.”
Uw voorbeelden:
“Let’s not forget what the origin of the problem is. There is no place in modern Europe for ethnically pure states. That’s a 19th century idea and we are trying to transition into the 21st century, and we are going to do it with multi-ethnic states.”

“We still nurse a sense of our homogeneity and difference from others, and that’s precisely what the European Union, in my view, should be doing its best to undermine.”

“The Swedes must be integrated into the new Sweden , the old Sweden will not return.”

Etc. etc.
Zuiver cultuurmarxisme, gericht naar één bevolkingsgroep die, notabene, nog de meest gastvrije ter wereld is.
Je bent verder nog ’n paar van die andere kwoots ‘vergeten’ te vermelden:

“Abolish the White Race – By Any Means Necessary”
The key to solving the social problems of our age is to abolish the white race.”
“So long as the white race exists, all movements against racism are doomed to fail.”
“Treason to whiteness is loyalty to humanity.”

“We have got to eliminate the gringo, and what I mean by that is if the worst comes to the worst, we have got to kill him”
“Our devil has pale skin and blue eyes”

“And then finally I want to say that we need one idea, and we’re not thinking about a solution to the problem … And the one idea is, how we are going to exterminate White people because that in my estimation is the only conclusion I have come to. We have to exterminate white people off the face of the planet.”.

“Racist White woman I could kick your face, puncture both eyes. You deserve this kind of violence.”

“The white race is the cancer of human history.”

Deze puur racistische kwoots zijn stuk voor stuk geuit door leidinggevende personen aan Amerikaanse universiteiten of politieke partijen.
Geen enkele daarvan is daarvoor ooit op de vingers getikt.

Daar tegenover, verander elke verwijzing naar blanken met ‘zwarte, moslim of jood’ en sociale uitsluiting en/of veroordeling is je deel.
Zum kotzen.
Citaat:
Dat is toch geen hatespeech man. Kan best zijn dat je er niet mee akkoord gaat maar zet toch bezwaarlijk aan tot haat.
Hoe catalogeer jij bovenstaande kwoots dan ?
Als ’n oepsie.., slip of the tonque ?
Citaat:
Hoezo zou dat hier niet zo zijn?
Verwachten we geen verdraagzaamheid van nieuwkomers?
Wordt de homofobie van vele moslims niet aan de kaak gesteld?
Worden er geen acties ondernomen om moslima’s te emanciperen, vanuit de Westerse waarde van gelijkheid tussen man en vrouw
Uw stelling klopt niet; er wordt zeker wel verwacht van de migrant dat hij/zij zich aanpast. Ook onder “pocokatten”
Het wordt dan mss wel ‘verwacht’, maar de praktijk laat het tegendeel zien:

Europees onderzoek geeft toe: genoeg moslims voelen zich niet verbonden met hun land hier

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...hun-land-hier/

Selten of nooit – ‘Moslims integreren niet’

http://verenoflood.nu/selten-nooit-moslims-integreren/

En wat de etnie van het grootste deel van de Europese gevangenisbevolking betreft, daar moet ik je hopelijk geen tekeningetje van maken…

Overigens, het is nog maar de vraag in hoeverre een groot deel van de moslims wil of k?*n intergreren in onze maatschappij:

Deense psycholoog legt uit waarom juist de islam psychopaten en monsters voortbrengt

https://nl4nl.wordpress.com/2015/10/...s-voortbrengt/

Nog ’n rondje godsdienstvrijheid en massa-immigratie, iemand ?
Citaat:
(Wilt ge alstublieft dat soort gratuite scheldtermen niet gebruiken. Is arrogant. Is flauw. Zullen we dat afspreken Diego?)
Ach, ik schrijf nu eenmaal graag zoals het in me opkomt, maar omdat je me als ‘n beschaafd persoon overkomt, zal ik m’n best doen om je te ontzien in m’n replys.
Citaat:
Trek het niet uit context. Ik haalde vrouwenrechten aan als een voorbeeld van het gelijktrekken van rechten door het OPTREKKEN van de rechten van een onderdrukte groep zonder dat daarbij de rechten van de “incumbent meerderheid” verlaagd werden. Dit als voorbeeld dat gelijktrekken van rechten niet per se destructief moet zijn.
Ok, fair enough.
Echter, ik wil wel eens weten op welke wijze die ‘onderdrukte groepen’ hier onrecht werden aangedaan.
Europeanen die als ‘gastarbeiders’ in het buitenland werken, hebben ook niet dezelfde rechten als de autochtone inwoners van het gastland en al zeker niet in moslimlanden.
Beschouw je blanke expats dan ook als ‘onderdrukte groepen’ ?
Citaat:
Zie, hier geraakt ge mij kwijt. Deze uitspraak impliceert dat er een kleine groep aan de macht is met een verborgen agenda ingegeven door een –laten we eerlijk zijn- vreemde ideologie. Die ideologie is dan cultuurmarxisme, de drang om de eigen Westerse beschaving kapot te maken.

Allé, gelooft ge dat nu echt? Ge kent toch ook occam’s razor? Dit is toch wel een heel erg vergezochte verklaring voor wat er momenteel gebeurt op vlak van migratie?
Je kan trouwens bezwaarlijk argumenteren dat het merendeel van de Europese politici achter massa-migratie naar Europa staan, laat staan het in te zetten als een “demografisch wapen” (!)
Vergezocht ? Komaan, het gebeurt nochtans vlak onder je neus:

De wereldwijde figuren achter de schermen van de “vluchtelingencrisis” en de massa-immigratie

https://ejbron.wordpress.com/2017/08...sa-immigratie/

Niemand van dit forum noch uit de politiek kan me tot nog toe de ‘verrijkende’ voordelen uitleggen van die massa-immigratie, waar notabene, de meerderheid van de Europeanen tegen zijn.
Mss kan jij me hier eens verlichten ?
Citaat:
Mijn inziens is het simpeler, het is een clash tussen openheid en verdraagzaamheid, fundamenteel ingebakken in de Westerse cultuur en die ervoor zorgt dat we geneigd zijn te “helpen” vs. behoudsgezindheid, zelfbescherming, verzet tegen verandering.
Dit soort inwendige conflicten is er bij elke migratiegolf doorheen de geschiedenis. Is dat geen betere verklaring voor de huidige spanningen rond migratie? Eerder dan een obscure theorie dat een kleine groep, door schuld verteerde blanken, hun eigen cultuur kapot willen maken en daar migranten voor aanwenden?
Da’s ‘n uitleg, maar geen verklaring voor de zgn ‘verrijking’ die ons ongevraagd/ongewenst te beurt valt.
Ik kan je meer onderbouwde nadelen geven, dan jij dat kunt met de economisch/maatschappelijke/culturele voordelen ervan.
Citaat:
Vraagje trouwens, beschouw je mij als een cultuurmarxist (volgens jouw definitie)?
Ik beschouw je als ’n idealist, die de zwarte plekken van verschillende culturen die gedwongen samenleven mentaal wegfiltert en alleen de zeldzaam positieve verhalen daarin tot z’n wereldbeeld toelaat.
De mislukte integratie van de moslimbevolking (de witte raven niet te na gesproken) is na 50 jaar ‘inwendige conflicten’ wel duidelijk, ondanks ’n overvloed aan ‘openheid en verdraagzaamheid’ onzentwege.
De volgende 50 jaar zie ik dit alvast niet verbeteren.
Citaat:
Ah, deze reactie had ik verwacht.
Dat is dus NIET zo. Je projecteert de huidige, over langere tijd geconverteerde Westerse waarden naar een periode toen die verschillen wel degelijk groot waren.

OK, een voorbeeld uit de geschiedenis: Joods-Islam relaties in de middeleeuwen, vooral Spanje. Joden vluchtten toen weg uit Christelijke landen náár Islamitische landen, uit angst voor vervolging. Moslims waren toleranter voor Joden (én ook tav Christenen overigens).
Een tegenvoorbeeld dat godsdienstvrijheid absoluut en exclusief Westers zou zijn is natuurlijk de Inquisitie.
Ah, een klein deel van onze voorouders hebben zich in de middeleeuwen misdragen in naam van een intolerante kerk en d?*?*rom dienen we anno 21-ste eeuw hier andere intolerante godsdienstenculturen te ‘gedogen’…
Sorry, maar dat soort van aangepraat schuldgevoel aka kromme logica ben ik ondertussen al even ontgroeid.
De emotionele/intellectuele doorleving van de ‘ideale multiculturele samenleving’ heeft me met de jaren ook wat wijzer gemaakt.

Want het is je mss wat ontgaan, maar moslims waren al veel eeuwen vroeger de grootste slavenhalers/handelaars en nog lang daarna, nadat de blanken in het westen die praktijken met een onderlinge oorlog hadden afgeschaft.
Ook in de laatste wereldoorlog collaboreerden moslims lustig met de SS-troepen van Snorremans.
Al ooit één moslim daar ’n mea culpa over horen slaan ?
Al ooit één cultuurmarxist of schoolboek daarnaar weten verwijzen ?
Ik dus ook niet.

Ook veel zwarte Afrikanen namen destijds ferm deel aan het gevangen nemen en verkopen van hun zwarte medemensen op slavenmarkten, ook iets dat nergens vermeld staat in de geschiedenisboeken van witmans.
Dit terwijl de westerling steeds met alle zonden van Israël blijft overladen worden en regelmatig aan het verleden van z’n voorouders herinnerd wordt.
Het is die buitenmaatse hypocrisie die me zo’n beetje veel de keel uitkomt.
Citaat:
Ik wil maar aantonen dat verdraagzaamheid/godsdienstvrijheid best kan in combinatie met Islam. Granted, progressieve islam is nu ver te zoeken, maar dat betekent niet dat het niet mogelijk is. De geschiedenis toont aan dat dat wél kan.
Maleisië. Een land met een Moslim meerderheid met gelijke fundamentele burgerrechten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Malaysia
Helaas tot voor kort was Indonesië ook relatief tolerant tov religieuze minderheden.
Men moet het dus idd héél ver gaan zoeken, om ’n (moslim-)land te vinden waar gelijke rechten voor iedereen gelden.
Sorry, maar ik wens Europa niet te zien gebruikt worden als ’n soort van ‘antropologisch experiment’, om uit te testen in hoeverre verschillende culturen met verschillende tolerantiegradaties, met elkaar kunnen samenleven en waarvan de uitslag nu al naar de negatieve balans overslaat.
Daarvoor is me het Avondland en de diverse bevolkingen/culturen die daarin zijn vormgegeven nét iets te veel waard.
Citaat:
Ik ga er niet onnozel over doen, ge moet ver zoeken inderdaad. Ik wil enkel aantonen, het is niet uitgesloten, het is niet “inherent” aan Islam om intolerant te zijn. Het zit niet “in hun bloed” zoals zo vaak wordt geïmpliceerd.
Toch wel, gezien de eerste moslim, Mohammed dus, het bloed bij beken deed vloeien en elke moslim diens levenswijze als ’n te volgen vb ziet:

Profeet Mohammed leidde de eerste islamitische terreurorganisatie.

http://westerse-beschaving.org/terrorisme/

Kun jij Mohammed bekritiseren tegen je moslimvrienden, zoals bv Christus of de kerk straffeloos kan ondergezeken worden bij katholieken ?
Of waar denk je dat de ‘gevoeligheden’ bij moslims vandaan komt ?:

Mohammeds orde van dode dichters

http://www.answering-islam.org/Dutch...dedichters.htm

Tolerantie ? Verdraagzaamheid ? Bij moslims ? Show me the candy.
Citaat:
Die angst voor de Sharia, waarom toch. Dat is zo’n fetish geworden de laatste 10 jaar. Het gaat niet om de Sharia an sich he, het gaat om de interpretatie en uitvoering. Zowel IS als Maleisië claimt de juiste toepassing van de Sharia. Ik zie toch wat verschillen…
Zou jij soms graag willen berecht worden voor ’n shariarechtbank, zelfs als die voorgezeten wordt door ‘n ‘gematigde’ moslimrechter ?
De meerderheid van de moslims hier alvast wel hoor.
Zegt genoeg over hun ‘democratische’ intenties en hoe zij omgaan met jouw waardenset, mbt godsdienstvrijheid.
Citaat:
Individuele vrijheid en godsdienstvrijheid. Schreef ik toch?...
Het was een mix van aan vervolging vluchtende religieuze groepen en economische vluchtelingen. Gezien vervolging op religieuze gronden vaak een gemene deler was van de (zeer) diverse groepen is godsdienstvrijheid als gedeelde waarde opgenomen. Het staat niet voor niet expliciet in de Amerikaanse grondwet, al zijn ze daar precies ook hun geschiedenis langzaam aan het vergeten.
Toen de founding fathers destijds de godsdienstvrijheid in de Amerikaanse grondwet schreven, hadden ze alvast niet de islam voor ogen, vermoed ik.
Nogmaals, het westen en de islam hebben geen gedeelde waarden.
Anders mag je me die wel eens aantonen en liefst van een waarde, die ook de westerse waardenset ten goede komt.
Citaat:
Niet dan?
Tiens, leefden er dan verschillende bevolkingsgroepen in Chinatown en Harlem, die als harmonisch vb kunnen dienen ?
Citaat:
En toch sluipt die moral high-ground er weer in. Dat onderliggend superioriteitsgevoel, daar zou ge toch wat aan moeten werken…
Ik lees hierin dat jouw visie alvast beter/beschaafder is dan de mijne…
Ach, laten we zeggen dat ik m’n jeugdige schuldgevoel - over wat een heel klein deel van onze blanke voorouders destijds zoal uitgevreten hebben – ontgroeid ben.
Die regressieve en maatschappelijk onproductieve reflex, mbt multicultuur, laat ik liever over aan de cultuurmarxisten van dienst, die de zwarte vlekken in de geschiedenis van andere culturen ostentatief negeren, gezien anders het idealistische multisprookje in duigen valt.
Citaat:
Bon, inhoudelijk antwoord. Denk je dat ik de discussie niet aanga met de moslim waar zijn/waar waardenset afwijkt van de mijne? Ik zal steeds proberen te overtuigen, net zoals ik in discussie ga met jou.
Hoeveel moslims heb je al kunnen overtuigen van jouw waardenset ?
Citaat:
En ze bestáán he, de progressieve moslims. Jongens met wie ik opgroeide, die ingenieur zijn, die werelds zijn, maar die wel meedoen aan de Ramadan,…
Progressiviteit en moslims vloeken evenzeer als varken en halal.
Maar hey, zo’n progressieve – van twee walletjes etende - moslims ken ik ook wel:

http://www.dumpert.nl/mediabase/6892...eugtranen.html

Een ‘progressieve’ moslim, dus…
Ben je bekend met het begrip takiyya ?
Citaat:
…net zoals er quasi atheïstische katholieken zijn die nog steeds vasten. Et Alors?
Que ? Een atheïstische katholiek ?
Ik hoop dat je de inherente tegenspraak daarvan inziet.
Citaat:
Dat is een analyse, een mening, geen feit.
We verschillen duidelijk van mening wat betreft het beschermen van de Westerse waarden, want ik vind óók dat ik dat doe. Ik strijd tegen onverdraagzaamheid, de drang om buiten te sluiten; ik strijd vóór openheid, de waarden die Het Westen groot hebben gemaakt.
Die liggen volgens mij niet onder vuur van migranten maar van tegenbewegingen in eigen land die individuele vrijheden en rechten subtiel aanvallen en uithollen.
You and me, we strijden, ironisch genoeg, voor hetzelfde; de bescherming van de Westerse waarden. Onze analyses zijn echter fundamenteel anders.
Even ’n copypastje gemaakt van de kernwoorden in je betoog, nl: ‘Ik strijd tegen onverdraagzaamheid, individuele vrijheden en rechten, openheid’, kortom, ‘Westerse waarden’.
Alles wat je hier opsomt is onbestaande in de ideologische islam en is derhalve ook ver te zoeken in de levensvisie van een ‘goede’ moslim, net zoals die westerse waarden ook niet bestonden bij de ‘perfecte’ islamprofeet (zie voorgaande links), die als te volgen vb dient voor de overgrote meerderheid van de moslimbevolking.
Of ga je dit ongemakkelijke feit liever even negeren ?

Uiteraard zijn er ook ‘tegenbewegingen in eigen land’, al zou ik dat niet direct als ’n exclusief rechtse bedoening kenmerken, gezien linkse bewegingen er alles aan doen, om vrije meningen als zgn hate speech te laten overkomen om te verbieden of strafbaar te maken.
Je kan je dus afvragen wie eigenlijk de echte fascisten zijn.
Citaat:
En opnieuw, zoals ik in mijn eerdere post aangaf, die vermeende verklaring voor oikofobie. In mijn ogen dus een amateuristische poging tot psycho-analyse.
De psycho-analyse die Paul Cliteur maakte over oikofoben, is correct tot in de puntjes.
Dat die ‘in jouw ogen’ niet zo bevallig is, is dus niet mijn probleem, quoi.
Citaat:
Stop daarmee.
Je verzoek in deze..:
Citaat:
Is arrogant. Is flauw.

Citaat:
Zal ik u anders ook eens “shrinken”? Allé vooruit.
Ge zijt gewoon bang Diego. Ge hebt nood aan houvast, het bekende, want ge zijt diep diep van binnen bang. Migratie, Het Andere, tast dat onvermijdelijk aan. Daarom verzet ge u daar tegen. Vermoedelijk heb je het ook moeilijk met verandering tout cours. Ik begrijp dat.
Duimzuigerij.
Ik heb destijds wsl meer vreemdelingen als kennissen gehad (en nog) dan gij, dus ik weet waarover ik spreek, als het gaat over vreemde culturen en mentaliteiten.
Mijn mening daarover is dus ontwikkeld door de ervaring ermee, niet uit aangeprate vooroordelen.
Om het kort te houden, ik wens geen enkele vrouw een moslim toe.
Of zou jij je moeder, zuster, dochter of vriendin eentje toewensen ?
Citaat:
Hier, ook een link om het wat “body” te geven.
https://www.psychologytoday.com/blog...just-get-along
Duidelijk artikel, xenofobie is dus géén exclusief blanke aangelegenheid, hoewel de poco’s in de politiek en media dat zo wel doen uitschijnen, alsook in het onderwijs (zie boven).

Trouwens, welke geloofsgroepen leefden er zoal bij meerderheid, tussen de 7-de en 11-de eeuw in de huidige moslim landen ?
En hoeveel schieten er vandaag nog van over ?
Zijn die voormalige bevolkingsgroepen dan allemaal vrijwillig tot de islam bekeerd ?
Dus wat de huidige moslimaanwas in Europa betreft, hoe ‘democratisch’ zal dit continent eruit zien volgens jou binnen pakweg 60-70 jaar, rekening houdend met de nu al significante aangroei en maatschappelijke problemen (and growing) met sharialievende immigranten ?
Citaat:
Ik wil maar zeggen, stop met die gratuite vermeende onderliggende reden voor oikofobie. Het draagt niks bij aan de discussie en het geeft u helemaal geen air van expertise zoals ge misschien hoopt.
Je ziet het wellicht anders, maar ik gebruik graag de uitgelijnde expertises van anderen om een en ander aan te tonen, een verschil dus met de bevinding die je me gratuit toespeelt.
Jij maakt toch ook gebruik van bv Psychology Today ea sites om iets duidelijk(-er) te maken ?
Citaat:
It is what it is. Period.
You wish, sir, but keep on dreaming.
Citaat:
Bon, ik meende aan te tonen dat zijn quotes wél cynisch waren en niet “terechte kritiek”, zoals jij zei. Daarvoor moest ik hem quoten. De post was in z’n geheel wel degelijk voor jou bedoeld. Ma ’t is goed, het is toch maar een nevendiscussie. Ik verwacht geen antwoord daarop.
Ok, want ik denk dat we hier al genoeg stof tot discussie hebben, dat je uit die post de antwoorden kan afleiden die je van mij kan verwachten, als de beslagen psychoanalist die je bent.

Nu, even terug naar Zweden:

NOS geeft toe: multiculturele Zweedse buitenwijken uitzichtloze puinhoop

http://nieuws.tpo.nl/2017/04/10/nos-...gende-beelden/

Met dank aan de cultuurmarxisten.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden