Los bericht bekijken
Oud 11 februari 2019, 13:42   #492
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is helemaal niet waar. Hoeveel keer rijdt gij door een rood licht als er een stroom van wagens langs de andere kant aan het doorrijden is (want die hebben groen) ?
Het gaat niet om mij, het gaat om u. Gij zijt van mening dat de overheid een dwingelandij is, maar als ik u 1 voorbeeld geef van een zeer zeer alledaagse dwingelandij (het verkeersreglement) waar gij u 100% bij neerlegt, dan is uw antwoord: jamaar nee, dat telt niet , dat is 'zinnig'. Wat al vreemd is voor een ultra libertair. Als ik u dan uitleg dat veel mensen die GEEN ultra libertair zijn zich niet neerleggen bij het verkeersreglement, dan begint ge te kronkelen met 'stroom van wagens langs de andere kant'...
Het maakt niet uit of er wagens langs de andere kant komen! nergens in het verkeersreglement staat er dat ge door het rood moogt rijden als de weg lang de andere kant vrij is! Hallooooo!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
.

Als, wat gij zegt, juist is, dan zijn er tienduizenden botsingen per dag omdat men niet voor een rood licht stopt terwijl er veel verkeer langs de andere kant komt.
Maakt niet uit! Ge krijgt een boete nevertheless. En zelf dan nog hebt ge ongelijk. 11% van de ongevallen met lichamelijke schade met fietsers wordt veroorzaakt door negeren van het rood licht door de fietser. Die fietser vinden dat het rood licht een dwingelandij is! Zelfs al lopen ze de kans om aangereden te worden. Dat zijn geen ultra libertairen, en gij wel!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
.Er zijn ook tienduizenden mensen die de remmen toeslaan als het groen is, om van die dwingelandij van "rij door" af te zijn. Quod non.
Dit is onzin.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
.

Wat gij schrijft is factueel niet waar, meer valt daar niet over te zeggen.
Wow, goei argument! Ik heb ongelijk omdat ik ongelijk heb!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
. Mensen rijden in 't algemeen niet door een rood licht als er veel auto's van de andere kant komen die groen hebben.
Heel de tijd! Als ik in Antwerpen rij, dan kijk ik nog steeds uit voor voetgangers en fietsers, OOK als ik door het groen rijd! Ik heb al veel op mijn rem moeten gaan staan hoor! Dat zij allemaal mensen die vinden dat gij HONDERD% ongelijk hebt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
.

En in die gevallen dat er zo geen auto's van de andere kant komen - en ge zijt daar vrij zeker van, is een rood licht inderdaad nutteloos, en is het inderdaad pure dwingelandij. Maar in de meeste gevallen niet en is het verdraaid nuttig.
Wat is dat nu voor BS. Indien de aarde plat zou zijn hadden we ook geen satellieten nodig hé!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
.

Omdat dat de essentie van een betoging is tiens. Een betoging is een manier om proberen druk uit te oefenen op politici, wiens mandaat afhangt van kiezers. Een betoging is een manier om aan politici te laten geloven dat hun kiezers niet akkoord zijn met hen, en iets willen gedaan krijgen.
En wat zij ginder doen, hangt totaal niet af van wat die meiskes hier doen. Dat is mijn punt. Denkt gij echt dat de Chinese regering onder de indruk is van wat bakvissen in Brussel ?
JA! Want de chinese overheid heeft een panische angst voor onrust. En als het hier regent hebben ze ginder angst voor elke druppel. En ze zien hier dat een minister ontslag neemt door die klimaat meisjes. Zijt maar zeker dat ze het hebben gezien!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
.

Als de Chinezen (en Indiers, en toekomstige Afrikanen en ....) het klimaatsprobleem oplossen, dan heeft ONS gedrag daar OOK geen invloed op.

Wij (Belgie/Europa)
Sinds wanneer hebt gij het mandaat gekregen om in naam te spreken van Belgie en Europa? Ik heb u niet verkozen als mijn woordvoerder.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
. kunnen het klimaatsprobleem niet oplossen, en we kunnen het ook niet veroorzaken. Dus onze acties zijn daar onbenullig in. Gaan de Chinezen het klimaatsprobleem oplossen, dan is er geen, en gaan de Chinezen het klimaatsprobleem veroorzaken, dan is er een.

En waarom zeg ik "Wij/Europa" ? Omdat dat de enige politici zijn waarop demonstraties HIER een invloed kunnen hebben. Demonstraties HIER hebben geen enkele invloed op China, op de USA, op Afrika, op India.
Dit is een internationale beweging, dus toch wel!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden