Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2020, 16:33   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.858
Standaard

In de Eu wordt nog steeds veel landbouw bedreven op plaatsen waar dat eigenlijk beter niet gebeurt,en ja,de industriele vraag naar vezelgewassen ,hout en plantaardige eiwitten blijft hoog ,maar we moeten in de EU ondertussen al decennialang IMPORTEREN....

We hebben ook gezien hoe,met het virusje,blijkt dat er een enorm OVERSCHOT aan patatten ontstaan is(de logistieke ketting aan gefriteerd "luxevoedsel" draait even vierkant en kijk eens aan...) en ook uit andere sectoren blijkt de "optionele luxecomponent" ,die toch aanzienlijke operrvlaktes inneemt snel "defect"...(ik denk aan de wijnbouw!!!)
Dan vermelde ik toch nog niet de aanhoudende miserie in de zuivel en vleessector ,terwijl ondertussen ,dat beseft iedereen wel,we een beetje weg moeten van de massale consumptie van dierlijke eiwitten...het is een ecologische RAMP!

Dus ja,er KUNNEN wijzigingen gebeuren in het landgebruik en ja,"natuur" kan enigszins GEREPAREERD worden in plaats van verder wat te lullen over klimaatopwarming en zo...


En ja,niet zo beschreven maar wel impliciet: Het is NIET de taak van de EU om de bevolking van andere continenten te voederen....We hebben zelf een probleem van de eerste orde aan de hand.

Kijk,in deze ben ik het helemaal eens met de EU

Laatst gewijzigd door kelt : 21 mei 2020 om 16:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden