Discussie: Onrust in Syrië
Los bericht bekijken
Oud 13 april 2011, 01:54   #44
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
De Chinezen zijn daar allemaal veel subtieler in. Corrupte ambtenaren en dictators omkopen en half Afrika van hun grondstoffen beroven als 21ste eeuwse versie van het kolonialisme, een land bezetten en laten overspoelen door eigen volk, en terzelfdertijd tanks over hun studenten laten rijden als ze om wat openheid vragen.

Al dat gezanik over Amerika, worden jullie het dan nooit moe?

Ik wens jullie allemaal een wereld toe met een isolationistisch Amerika en een land als de oude sovjetunie of het huidige China als enige wereldmacht!
Wat een onzin. Chinezen kopen grondstoffen en bouwen wegen en fabrieken in de plaats, daar hebben de Afrikanen iets aan, niet aan hypocriet ethisch gezwans. Anders dan de Europeanen die grondstoffen opkopen en in ruil hun "ethische principes" en het immer zwaaiende wijsvingertje exporteren... (ik word bijna ziek als je Sarkozy over Libië bezig hoort, iedereen weet dat de Fransen daar enkel en alleen voor de grondstoffen en economische waarde in geïnteresseerd zijn, net als in C^ote d'Ivoir trouwens. )
Al dat gezanik over China, worden jullie dat nooit moe? Anderzijds vind ik het altijd leuk te lezen, het wijst op frustratie, het Westen is niet langer het middelpunt van de wereld, nog het grote voorbeeld.
tomm is offline