Los bericht bekijken
Oud 7 oktober 2017, 10:51   #9
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Veel te veel moderne mensen zijn voortdurend bezig met proberen gelijk te krijgen terwijl ze zich beter zouden bekwamen in het gelijk hebben.

Het feit dat het merendeel van de mensen -en dan vooral van de mensen die hogere studies gedaan hebben- totaal gehersenspoelde zombies zijn zonder enig vermogen om voor zichzelf te denken helpt natuurlijk ook niet veel.

Het enige dat intelligente mensen kunnen doen is hoopvol uitkijken naar de totale ondergang van deze moderne beschaving.
Ik ga daar grotendeels mee akkoord, in die zin dat wat mij betreft een hogere opleiding op zich zou moeten helpen bij het onwikkelen van uw denkvermogen.
Je moet wel openstaan voor andere gedachten wil je zelf vooruit raken uiteraard.
Dat is nu net waar het voor velen faalt. Ze ontwikkelen zich niet als Uomo unversalis, maar als gehersenspoelde carrièristen, klaar om af te leveren aan de werkgevers.
Vandaar het grote aantal neo-liberalen dat hier tegenwoordig rondloopt.
Compleet ontdaan van menselijkheid, harteloze zombies klaar om te vechten en te sterven voor de winst.

Intelligente mensen kijken niet uit naar ondergangen, dat doen enkel verzuurde mensen. Ondergang van beschaving, ondergang van sociale zekerheden, ondergang van België ...
Intelligente mensen kijken uit naar evenwicht.

Ik ben hoopvol voor de toekomst, maar als ik onze ubermaterialistische jeugd zie, stemt het me soms ook wel somber. Ik hou het op de generatiekloof weliswaar, de meeste mensen zijn jong geweest.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden