Los bericht bekijken
Oud 14 december 2017, 22:48   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
KERS of ERS heeft wel een batterij en een electromotor die af en toe een serieus duwtje kan geven.
Dus een bepaalde (mild)hybride, want het hoofdvermogen wordt altijd door de fossiele motor geleverd.
Er zijn ook kinetische systemen. Daar niet van.

Citaat:
Hybrides bestaan al zeer lang, Lexus was de eerste van de moderne wagens als ik me niet vergis. Daarmee begonnen? Ik denk dat men al honderd jaar geleden hybrides ontwikkeld heeft. Ggl maar eens: https://en.wikipedia.org/wiki/Woods_Motor_Vehicle
Een hybride noem ik geen pure brandstofwagen.
Haal de brandstofmotor uit een Prius en wat hou je nog over?

Citaat:
Maar het topic heeft het vooral over de dure gewichtsbesparing (koolstofvezel) zoals bij de BMW i3, een Tesla S en X heeft een eerder beperkte gewichtsbesparing door enkel aluminium te gebruiken. En het Tesla model 3 gebruikt zelfs terug een groot deel plaatstaal (maar de batterijen zijn lichter geworden).
dat lichtere materialen in wagens duurder bouwen is, da's al langer geweten. Het verschil zit ook in het feit dat we al 2500 jaar ijzer en staal aan't maken zijn, en met moeite 150 jaar aluminium verwerken.
Maar er is een materiaal dat nog steeds over het hoofd gezien wordt voor massaproductie van wagens, en dat is hout. Moeder Natuur's eigen koolstofvezelmateriaal. Als er goeie WO2 gevechtsvliegtuigen van gemaakt konden worden (Mosquito, Horten Ho 229)

Citaat:
Het artikel gaat erover dat koolstofvezel bij een E-wagen te ver gezocht is om echt een laag verbruik te halen, andere dingen zijn daar veel belangrijker, een grotere en zwaardere Hyundai Ionic EV is bvb al een heel stuk zuiniger dan een BMW i3, zelfs een middenklasser als het Tesla model 3 is zuiniger dan een veel lichtere compacte BMW i3.
En hoe haalt Hyundai de "betere" prestaties? Het gewicht van de wagen helpt er echt niet bij. Het maakt het "verlies" alleen minder groot.


Dan nog is een zwaardere wagen, elektrisch of niet, gewoon minder efficient om van A naar B te geraken. Dat een zwaardere electrische wagen iets meer energie kan recupereren maakt de efficientie maar een beetje beter.
Of gaat U nu voorstander worden dat iedereen maar in een Tesla truck moet gaan rijden, omdat die iets meer kinetische energie terug kan opslaan in de accu's in vergelijking met de lichtere -high tech materiaal- auto's?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden