Discussie: Arbeidsongeval
Los bericht bekijken
Oud 19 september 2021, 08:49   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het artikel overdrijft echt niet.

Persoonlijke ervaring, 2 keer dezelfde controlearts, wel andere werkgever/verzekeraar.

De eerste keer wou die kwispel dat ik een papier tekende waarbij ik de verantwoordelijkheid voor het opgelopen letsel zelf nam. Niet dus. Mijn raadsman had me hier al voor gewaarschuwd en het was op ei zo na voor de arbeidsrechtbank gekomen. Toen dat woord viel was het snel aftocht controlearts.
De 2de keer vond ie dat ik na een maand intensieve behandeling wel klaar was om terug te gaan werken. Na een vriendelijke uitleg ben ik nog 2 maand in behandeling geweest om mijn rechterarm terug in orde te krijgen.

Een kameraad heeft een stukje gehard staal in het oog gekregen door een uiteenspattende pons. Het oog is gered, maar nu mag ie elke paar jaar een behandeling tegen cataract ondergaan (ondertussen lens 3 geplaatst). De controlearts heeft hier ook geprobeerd het dossier laten af te sluiten door een een document te laten tekenen waarbij het slachtoffer bevestigde dat er geen blijvende schade zou zijn. En om het "beter te maken" werd er een paar €100 geboden om de "morele schade" te vergoeden.

Ook controle artsen van ziekenfondsen/overheidsinstellingen zijn bekend voor hun groffe methodes om niet ambtenaren in de miserie te storen. Intimidatie en misleiding zijn orde van de dag.
Alleen goeie leugenaars en hardnekkige mensen kunnen hier tegenop.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden