Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2018, 17:48   #4787
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dit is toch geweldig nieuws. Europa ontwaakt !.

Kunt ge nog herinneren hoe Bill Clinton er bij de Europese leider erop gehamerd heeft dat Turkije lid van de EU moest worden. Of hoe Obama, frau Merkel heeft afgeluisterd en het in die tijd als normaal werd ervaren om het vliegtuig van Morales, president Bolivia, te laten landen omdat men dacht dat Julian Assange zich in het vliegtuig ophield.

In dat opzichte graag een Trump; het is sinds de jaren '90 bergafwaarts gegaan met het onafhankelijk Europees denken.

Ik moet er niet denken dat Hillry nu de scepter had gezwaaid. Syrie was nu voor zeker een AQ staat geweest; nu zouden reeds de bombardementen op Iran in alle hevigheid in gang zijn gezet. Linksom of rechtsom zou George Soros teveel macht hebben gekregen bij Clinton; ergo vluchtelingenstromen van 2015 zou de norm zijn.

Troepenmacht opbouw NAVO bij Rusland; daar wel eens aan gedacht ?

Neen dank u; ik heb liever cholera dan een onbehandelbare vorm van AIDS.

Vorig jaar was er die herdenking in Passendale. Toen waren de Europeanen helemaal gek geworden en zaten ze vol vernielzucht. De Amerikanen hebben ons toen gelukkig gered. Daarom (er was natuurlijk ook WO II) waren de Amerikanen vroeger de grote helden. Trump was zelfs uitgenodigd in Parijs op 14 juli. Niet onterecht. Ik heb daar geen verstand van, maar ik heb gehoord dat de Duitsers bijna in Parijs zaten, dat het weinig gescheeld heeft. Net als 100 jaar geleden zie ik hier nu in de EU veel waanzin, in de V.S. ook trouwens, met die wapenwet daar. Het is dus duidelijk dat Europa nu voor een erg grote uitdaging staat. En ondertussen wordt China steeds machtiger.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden