Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2018, 11:29   #4798
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
100 jaar geleden bruiste Europa van energie; men wilde voor vaderland en koning sterven. Nu is er een totaal andere generatie, niemand wil nog offers brengen voor de toekomst. Ikzelf ben van de x generatie, heb de begin jaren 80 en de demonstraties tegen de neutronenbom nog meegemaakt. Die constante dreiging van vernietiging.

Ik heb niet het gevoel dat bij de millenials dat zij het gevoel hebben dat er juist nu veel op het spel staat. Delen van Afrika en MO staan in brand; deze bewoners willen naar Europa maar niet (en ergens in hun ogen ook terecht) hun identiteit opgeven; waardoor er paralelle samenlevingen in Europa ontstaan.

Terugkomend die uitdaging is er wel; maar er gebeurd te weinig; het eeuwenoude opgebouwde wordt in 3 generaties weggespoeld in het putje; vrees ik.
De jonge generatie is in vrijheid opgevoed en heeft helemaal niets met dictatoriale regimes, die door de populisten worden gesteund.
Europa is ondanks alle gebreken een vanzelfsprekendheid voor de jeugd en een garantie voor onze vrijheid en democratie.
Ze hebben helemaal niets met de vrijheid en vrije meningsuiting van het Rusland van de grote populisten -idool Poetin.
Ze heb helemaal niets met de vrijheid in Saoedie Arabië ,de grote bondgenoot van de populisten- idool Trump.
Ze hebben helemaal niets met de narcistische clown Trump van Amerika.

Daarom juist, omdat ze de vrije meningsuiting en democratie zo belangrijk vinden ,ben ik trots ,
ondanks alle gebreken, op Europa met zijn cultuur en traditie van vrijheid.
En ik vertrouw op de jeugd, dat ook zij dit niet laten afpakken.

Laatst gewijzigd door cato : 24 mei 2018 om 11:33.
cato is offline   Met citaat antwoorden