Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2018, 13:40   #4799
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De jonge generatie is in vrijheid opgevoed en heeft helemaal niets met dictatoriale regimes, die door de populisten worden gesteund.
Europa is ondanks alle gebreken een vanzelfsprekendheid voor de jeugd en een garantie voor onze vrijheid en democratie.
Ze hebben helemaal niets met de vrijheid en vrije meningsuiting van het Rusland van de grote populisten -idool Poetin.
Ze heb helemaal niets met de vrijheid in Saoedie Arabië ,de grote bondgenoot van de populisten- idool Trump.
Ze hebben helemaal niets met de narcistische clown Trump van Amerika.

Daarom juist, omdat ze de vrije meningsuiting en democratie zo belangrijk vinden ,ben ik trots ,
ondanks alle gebreken, op Europa met zijn cultuur en traditie van vrijheid.
En ik vertrouw op de jeugd, dat ook zij dit niet laten afpakken.
Vrijheid en democratie werkt alleen als alle neuzen min of meer 1 kant op staan. Dit beseffen de meeste Europeanen niet omdat zij hun maatschappij als norm beschouwen.

Rusland heeft een desastreuse burgeroorlog gekend Bolsheviks vv Witten; bijgevolg hongersnood. De jaren '90 heeft vrijheid gebracht maar ook bittere armoede en maffia. Vrijheid van meningsuiting heeft daar terecht een bittere nasmaak ! In Rusland of Saudi Arbie is de norm nu eenmaal anders, elk op hun manier. Het zijn ook geen homogene samenlevingen - zoals Europa dat tot voor kort kende - en er is geen gezond economisch ecologisch systeem in de landen. Rusland kan van staatswege industries als wapensindustrie, raketmotoren en kerncentrales de toon aangeven; maar een productiebedrijf opstarten bestemd voor export en deze uitbouwen zal heel moeilijk tot onmogelijk gaan. Uitgezonderd software-industrie, waar er minder tegenkracht is, omdat men gewoon niet weet wat en in welke hoeveelheid er geproduceerd en verdiend wordt. Je wordt gewoon keihard tegengewerkt door allerlei lieden en instanties in Rusland, nog erger zal het zijn in SA denk ik, om productie op te zetten. Idem (de meeste) andere 3e-wereld landen. Het zit nu eenmaal in die mensen ingebakken om te parasiteren op anderen die produktief bezig willen zijn; lees tegenwerken.



Het idee van de gemiddelde Europeaan dat mensen uit den vreemde zonder moeite hun identiteit opgeven is gewoon een illusie en het het enge is dat dit wel eens hun einde kan betekenen..

@Cato, ge kunt met allerlei bovenstaande populaire slogans komen. Ik lees tags als nooit; vrije meningsuiting. Als het demografisch proces in Europa verandert zullen ook de neuzen minder 1 kant op komen te staan. Lees democratie kan niet meer zorg dragen voor efficient en goed bestuur.

Israel is een goed voorbeeld. Het was tot en met de jaren 70 een liberaal land. Nu al lang niet meer. De Israelische politiek is meer en meer gepolariseerd geraakt door de demografische veranderingen.

Het verschil is dat Europa geen Israel is; ik zie het er vroeg of laat van komen dat Europa fink in den kont gnomen gaat worden door den vreemden krachten uit Afrika en het M.O. Overigens sta ik hier zeker niet in alleen. Bill Gates - zeker niet hard right- is een zelfde mening toegedaan; maar zegt het uiteraard in andere bewoordingen.

Trump is voortvloeisel van het grootkapitaal dat Amerika meer en meer in hun greep krijgt. Mensen hebben daar niets meer te zeggen over politiek; politiek wordt in Amerika gekocht. Maar dat is Amerika; Europa heeft een ander probleem..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 mei 2018 om 14:03.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden