Los bericht bekijken
Oud 17 juni 2018, 23:32   #91
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
De vraag in welke mate zonnepanelen gerecycleerd kunnen en zullen worden kan heus wel beantwoord worden.

Dat je daar niet te vaak over leest komt volgens mij omdat het feitelijke verhaal niet zo rooskleurig is als de dooddoener waar altijd mee geschermd wordt ("zonnepanelen kunnen volledig gerecycleerd worden).

Ik vind het overigens een beetje raar dat je je ergert aan iemand die vragen stelt. Is vragen stellen niet de basis van alle onderzoek? Moet elke mogelijke energiebron niet deftig onderzocht worden vooraleer we een oordeel vellen?

Of gaan we van de geitewollensokken-ideologie uit dat alles waar 'groene' voor staat goed is?

Ik heb persoonlijk geen problemen met groene energie maar dan wel als er daadwerkelijk voordeel uit gehaald wordt tov andere energiebronnen. En om de voordelen af te wegen tegen de nadelen moeten we ze allebei kennen.

Je moet dus niet denken dat ik hier strijd tegen zonnepanelen omdat ik me er vragen bij stel. Diezelfde vragen stel ik me ook bij andere energiebronnen hoor.
...dat klopt maar ik dacht wel dat dat probleem aan het verbeteren was.

Omgekeerd komt men over kernenergie ook niet graag af met het volledige plaatje
Men zegt dat dat CO2 vrij zou zijn maar over het hele proces van ontginning uranium tot het uiteindelijk produceren van stroom ( wat dan op zich wel CO2-vrij is ) mag je ongeveer op een derde rekenen van de uitstoot per eenheid van een gascentrale.
Okay ...ook dat is te nuanceren daar nieuwere types niet meer noodzakelijk op uranium zouden draaien.. 't zal ook van de moetes zijn want het is aan het op geraken
Ik las zelfs iets over thorium dat zo ongeveer 250 maal zoveel energie kan produceren per éénheidsgewicht
praha is offline   Met citaat antwoorden